تیم‌های امداد نپال امروز (شنبه) عملیات جست‌وجو برای یافتن دست‌کم ۶۳ مفقودی رانش زمین در این کشور را از سر گرفتند. این افراد پس از رانش زمینی که باعث واژگونی ۲ اتوبوس و سقوط آنها به داخل رودخانه شد، ناپدید شدند.

رانش زمین در نپال؛ دست‌کم ۶۳ نفر ناپدید شدند

به گزارش قدس آنلاین، شدت رانش زمین چیتوان واقع در بخش مرکزی نپال، اتوبوس ها را پس از عبور دادن از موانع بتنی ۳۰ متر به سمت خاکریز پرشیب منحرف کرده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از امدادگران ساعت ها در رودخانه متلاطم تریشولی به جستجوی مفقودان پرداختند و با غروب خورشید مجبور شدند جستجوی خود را متوقف کنند؛ اما هنوز اثری از اتوبوس ها و سرنشین های آن پیدا نشده است.

روز گذشته (جمعه)، فرمانداری بهاسال به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این اتوبوس‌ها دست‌کم ۶۶ مسافر داشتند. سه مسافر توانستند فرار کنند و در یک بیمارستان محلی تحت درمان قرار گرفتند.

یک راننده اتوبوس نیز در حادثه دیگری در همان منطقه بر اثر برخورد به تخته سنگ و با وجود اینکه به بیمارستان منتقل شده بود، جان باخت.

تصادفات خودرو در منطقه هیمالیای نپال به دلیل جاده ها و خودروهای نامناسب و رانندگی های خطرناک رایج است.

بر اساس آمار های دولتی در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در جاده های نپال جان خود را از دست داده اند.

باران های موسمی در سراسر آسیای جنوبی مرگ و ویرانی های گسترده به همراه داشته است و بر اساس گزارش پلیس نپال، سیل و رانش زمین از زمان آغاز باران های موسمی در ماه ژوئن (خرداد) جان ۸۸ نفر را گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.