مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی شرایط معافیت خدمت سربازی در خانواده‌های دارای فرد معلول را تشریح کرد.

شرایط معافیت سربازی در خانواده‌های دارای فرد معلول

افروز صفاری فرد، معافیت خدمت سربازی در خانواده‌های دارای فرد معلول گفت: براساس قوانین افراد بهره‌مند از امتیاز معافیت از خدمت سربازی شامل سه گروه می‌شود. گروه نخست خانواده‌هایی است که یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هردو یا یکی از آن‌ها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌گردد.

وی ادامه داد: همسرانی که زن معلول خود را سرپرستی می‌کنند مادامی که سرپرستی همسر معلول را به عهده داشته باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. همچنین تنها پسر سالم ذکور خانواده‌هایی که دارای یک فرزند با معلولیت شدید و نیازمند به مراقبت داشته باشند از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار تعداد افراد بهرمند از خدمت وظیفه عمومی مشمولان دارای فرد معلول در خانواده در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تعداد کل پرونده‌های بررسی شده در سال گذشته حدود ۸۵۰۰ پرونده بوده است که ۷۳۰۰ نفر از این افراد تایید شده و از انجام خدمت سربازی معاف شده اند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.