حمیدرضا عرب: حنیف عمران زاده این روزها مشغول فیزیوتراپی است تا هرچه زودتر به شرایط بازی بازگردد. در همین اثنا که عمران زاده برای بازگشت تلاش می‌کرد و استقلالی‌ها بشدت نگران و پیگیر وضعیت این مدافع تنومند بودند، ...

استقلال مدافع میانی ندارد

خبر رسید که امیرحسین صادقی هم با یک مصدومیت جدی مواجه شده و حتی ممکن است شکم خود را جراحی کند. این مصدومیت برمی گردد به زمان حضور مدافع استقلال در جام جهانی فوتبال. صادقی که عملکرد خوبی در جام جهانی داشت و مورد توجه تیمهای خارجی هم قرارگرفته بود، به سبب دشواری های بازی های تیم ملی مصدومیتهایی داشت که هنوز هم ادامه دارد. صادقی قرار است چند روز دیگر فیزیوتراپی کند و اگر مصدومیتش از بین نرفت، آن وقت با جراحی نقطه آسیب دیده را از بین ببرد و در ترکیب استقلال قرار بگیرد.
استقلال فصل پیش هم با این داستانها مواجه بود، اما هنوز فصل جدید آغاز نشده، با مصدومیت بازیکنان کلیدی اش مواجه است. قلعه نویی خیلی امیدواربود که فصل چهاردهم را بدون مصدوم آغاز کند، اما درهمان اردوی ترکیه ابتدا عمران زاده با مصدومیت مواجه شد و بعد نوبت صادقی شد.
شاید اگر قلعه نویی با وسواس بیشتری اقدام به جذب مدافع می‌کرد و بازیکنان بیشتری را برای این پست به خدمت می‌گرفت، استقلال اکنون دغدغه ای بابت پست حساس و استراتژیک خود نداشت. همه می‌دانند که وضعیت دروازه بانی استقلال قدری مبهم است. در این شرایط وقتی دو مدافع باتجربه هم حضورنداشته باشند، کار استقلال برای شروع لیگ دشوار خواهد شد. تنها گزینه در حال حاضرمگویان است و قلعه نویی در بازی با ملوان از خرسندنیا نیز در پست دفاع میانی بهره گرفت. شاید او مجبور شود در هفته‌های آغازین لیگ از وجود بازیکنانی در ترکیب دفاعی بهره بگیرد که چندان برای هواداران نام آشنا نباشند. خرسندنیا را پیش‌تر در تیم پدیده مشهد دیده بودیم. این بازیکن کمتردرخط دفاع بازی کرده، اما ممکن است در نهایت امیرقلعه نویی را مجاب کند که در این پست به میدان برود. درعین حال شایعه جذب محسن حسینی، مدافع میانی فصل گذشته تیم گسترش فولاد را هم می‌شنویم. مدافعی که در لیگ قهرمانان آسیا هم مورد توجه آبی ها بود و شنیده می‌شد، امیرقلعه نویی دوست دارد این مدافع را به صورت قرضی جذب کند، اما در شرایطی که استقلال فهرست بزرگسالان خود را پرکرده، به خدمت گرفتن بازیکن جدید درصورتی ممکن خواهد بود که آبی ها یکی از بازیکنان خود را از فهرست خارج کنند. درحال حاضر استقلال هیچ بازیکنی را از فهرست خارج نکرده و شاید قلعه نویی به دلیل حاد بودن وضعیت دفاعی تیمش تصمیم بگیرد یکی از بازیکنان سهمیه بزرگسال را ازلیست خارج کند و بازیکنی را برای خط دفاع بگیرد تا تیمش درهفته‌های آغازین لیگ با مشکل مواجه نشود. البته وضعیت صادقی درانتخاب امیرقلعه نویی بسیار تأثیرگذار است و اگر طی روزهای آینده این بازیکن بهبود یابد، به طورخود کار جذب دفاع جدید و خارج کردن نام بازیکن از فهرست منتفی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.