معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدبیر و اعتدال یک شعار حزبی و سیاسی نیست، بلکه این شعار حقیقتی برخواسته از مشی زندگی به سبک اسلام است.<BR>

اعتدال شعار سیاسی نیست/عده‌ ای از نام موسیقی می‌ترسند

 به گزارش  قدس آنلاین  به نقل از مهر، حسین نوش‌آبادی عصر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلاف در راستای اعتلای هویت ایرانی اسلامی، اظهار کرد: دولتی که روی کار آمده و یک سال از عمر آن سپری شده، با شعار اعتدال و تدبیر و جمع شدن همه دلسوزان وارد صحنه خدمت شده است.

وی ادامه داد: تدبیر و اعتدال یک شعار حزبی و سیاسی نیست، بلکه این شعار حقیقتی برخاسته از مشی زندگی به سبک اسلام است.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اسلام ما را به سبکی فرا می‌خواند که باید در همه حوزه‌ها اعتدال داشته باشیم و از افراط و تفریط دوری کنیم و ما نه‌تنها با بدنبال اعتدال باشیم، بلکه باید سعی کنیم این دیدگاه را در سایر جوامع نیز ترویج دهیم.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: برای بدست آوردن اعتدال باید عقلانیت را به عنوان سرلوحه خود مدنظر داشته باشیم و باید از ارزشها دفاعی عقلایی و منطقی داشته باشیم و بتوانیم اصول و احکام را با زبان منطق معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی صحبت از اسلام ناب می‌شود، مقصود همان اسلامی است که به زندگی دنیوی و معنوی توجه می‌کند، زیرا دنیا و آخرت با یکدیگر پیوند دارند و قرآن نیز بر آن تاکید کرده است.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داعش و طالبان و القاعده را حاصل تفکر افراطی‌گری دانست و تاکید کرد: اسلام ناب خشونت و بی‌بند و باری را قبول ندارد و به حقوق مردم احترام می‌گذارد.

نوش‌آبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه موسیقی ایرانی تحرک‌آفرین است و بی‌بند و باری در موسیقی ما جایی ندارد، عنوان کرد: عده‌ای از نام موسیقی می‌ترسند، در حالی که اگر براساس فطرت شکل بگیرد، موجب تقویت باورها می‌شود و استان هرمزگان سهم بسزایی در حوزه موسیقی کشور با وجود هنرمندان بسیار توانمند دارد.

وی با تاکید براینکه باید برای هنر، معیار و مبنای اسلامی داشته باشیم، افزود: افکار مقام معظم رهبری در خصوص حوزه فرهنگ و هنر بسیار شفاف و روشن است و بر موسیقی، شعر و ادبیات سالم تاکید دارند.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: هنر ایرانی اسلامی قابلت جهانی شدن دارد و استان هرمزگان با موقعیتی استراتژیک، در حالی که 70درصد ترانزیت کشور و در کنار تنگه هرمز، محل عبور بیش از 30درصد انرژی نفتی دنیا است باید به موقعیتی ممتاز دست پیدا کند.

نوش آبادی وحدت مذاهب اسلامی در استان هرمزگان را زبان‌زد دانست و ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر نیز استان هرمزگان باید با مدیریت جهادی توأم با توجه به اقتصاد توسعه یابد.

وی در با تقدیر از مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، افزود: مدیرکل جدید نیز چهره فرهنگی و باتجربه‌ای در استان هرمزگان محسوب می‌شود.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.