بندرعباس - مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از صدور بیش از ۴۸۱ هزار قطعه کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در این استان خبر داد.

۴۸۱ هزار کارت هوشمند ملی برای هرمزگانی‌ها صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد افشاری نژاد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای کامل طرح کارت هوشمند ملی، شاهد تحولی شگرف در حوزه احزار هویتی و امور تابعیتی  ایرانیان خواهیم بود، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور تمام تلاش خود را برای به سرانجام‌رسانی این طرح تا پایان سال جاری به کار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه، در حال حاضر ۱۵۰ ایستگاه کاری برای ارائه خدمات مرتبط با کارت هوشمند ملی در استان تجهیز و فعال شده، افزود: از این تعداد ۲۴ ایستگاه در ادارات پست، ۷۰ ایستگاه در دفاتر پیشخوان و ۵۶ ایستگاه نیز در ادارات شهرستانی ثبت احوال فعال و کاربردی شده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به تمهیدات مورد نیاز برای اعلام فراخوان عمومی با هماهنگ سازی، افزایش بهره وری و ساماندهی هر چه بیشتر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار افزود: در ثبت احوال هرمزگان شرایط خوبی در باب خدمات مرتبط با کارت هوشمند ملی فراهم شده کما اینکه آمادگی لازم برای ارائه خدمات در صورت اعلام فراخوان عمومی نیز از ماه ها قبل ایجاد شده است.

افشاری نژاد همچنین با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی در هرمزگان تاکنون، ۵۱۴ هزار و ۶۰۰ درخواست کارت هوشمند ملی در دفاتر پستی، دفاتر پیشخوان و ادارات شهرستانی ثبت احوال استان به ثبت رسیده، یادآور شد: این در حالیست که تعداد بیش از ۴۲۲ هزار قطعه از کارت های صادره؛ فعال سازی و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی گفت: همچنین حدود ۵۰ هزار قطعه کارت صادر شده نیز به دلیل عدم مراجعه متقاضیان آماده تحویل است که صاحبان این کارت ها باید در اسرع وقت به آدرس هایی که در پیامک های ارسالی برای آنها مشخص شده حضور یابند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان ادامه داد: با احتساب کارت های آماده تحویل، تاکنون بیش از ۴۸۱ هزار قطعه کارت هوشمند برای متقاضیان در هرمزگان صادر شده که این میزان به نسبت جمعیت یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفری بالای ۱۵ سال استان معادل ۳۸ درصد از کل واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان است.

افشاری نژاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن برشمردن مزایای کارت هوشمند ملی و نقش آن در تحقق دولت الکترونیک، اظهار امیدواری کرد: پس از اعلام فراخوان عمومی مردم با حضوری مسئولانه و موکول نکردن زمان حضور خود به ماه ها و روزهای پایانی زمان ثبت نام، سازمان ثبت احوال را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.