نشست شورای معادن خراسان رضوی با حضور استاندار همراه با چند دستور کار برگزار شد.

برگزاری نشست شورای معادن خراسان رضوی با حضور استاندار

به گزارش قدس خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یکشنبه ۲۴ تیر نشست شورای معادن استان با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و دیگر اعضاء در محل دفتر استاندار برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این نشست با اشاره به دستور کارهای مطرح شده اظهار کرد: این جلسه سه دستور کار و یک مصوبه اصلی داشت. نخست اینکه حقوق دولتی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده را باید از معادن دریافت کنیم.

حسن نوری زاده با اشاره به اینکه تفسیر ماده ۴۵ در این جلسه برای اخذ خسارات صورت گرفت، افزود: برابر این موضوع تا یک درصد بر اساس خسارت‌هایی که به حوزه عمرانی، کشاورزی و محیط زیست در محل برداشت معادن صورت می‌گیرد، بایستی خسارت دریافت بشود و به حساب سازمان برنامه و بودجه استان در خزانه کل واریز گردد تا برای سه حوزه فوق هزینه‌ شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد یک دبیرخانه در این خصوص متشکل از ۲ نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه صمت، معاون اقتصادی استاندار و فرماندار تشکیل شود تا فرآیند اجرایی شدن این مبلغ ۱ درصد را تعیین کنند و بر اساس آن در روند اجرایی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.