معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس خراسان از توزیع سهمیه اختصاصی هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌های خراسان رضوی خبر داد.

توزیع سهمیه اختصاصی هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌های خراسان رضوی

حسن نوری‌زاده در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید شیر عنوان کرد: با توجه به حساسیت بازار این روزها در تأمین اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی، سهمیه‌ای به همه این هیئت‌ها در سطح استان اختصاص داده شد تا نیاز بازار سبب افزایش قیمت مواد غذایی اساسی در بازار نشود.

وی افزود: در همین راستا ۳۵۰تن گوشت منجمد قرمز با قیمت ۲۸۵هزار تومان، هزار و ۲۵۰تن گوشت مرغ با قیمت ۶۰هزار و700 تومان، هزار و 100 تن برنج با قیمت ۳۳هزار تومان و ۵۷۸تن شکر با قیمت ۳۸هزار و 500 تومان برش شهرستانی داده و به همه شهرستان‌های استان اضافه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی حوزه امنیت غذایی را یکی از مسائل مهم و مورد تأکید استاندار خراسان رضوی دانست و گفت: در شرایط ویژه انتقال دولت امنیت غذایی از اهمیت اساسی برخوردار است به همین منظور در راستای حل مشکلات واحدهای صنایع غذایی از یک کارخانه شیر بازدید شد.

نوری‌زاده ادامه داد: با توجه به اهمیت این شرکت در جمع‌آوری روزانه حدود ۲۴۰تن شیر از شهرستان‌های مختلف استان و تبدیل به فراورده‌های مختلف، حل مشکلات این واحد از جمله مباحث تعهد ارزی برای صادرات محصولات مازاد و عدم تطابق ارزش‌گذاری گمرک برای محصول شیر خشک این کارخانه در دستور کار قرار گرفت تا اقدام‌های لازم در این خصوص با استفاده از ظرفیت معاونت اقتصادی وزارت کشور انجام شود.

وی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از محصولات دانش‌بنیان این شرکت گفت: از سه نمونه محصول دانش‌بنیان که مهم‌ترین آن تولید پودر پروتئین دی ۹۰ برای شیر خشک نوزاد است بهره‌برداری شد که از مواد اولیه بسیار مهم در تولید این محصول به شمار می‌رود که خوشبختانه امروز به تولید انبوه رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.