مراسم شب تاسوعای حسینی در دفتر آیت الله فقیهی با حضور علما، اساتید، جمعی از مسئولان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد.

عبد صالح‌بودن حضرت عباس علیه السلام در اطاعت از امام و ولیّ زمان، محقق شد

در این مراسم که آیت الله حسینی بوشهری رئیس محترم جامعه مدرسین نیز حضور داشت، حجت الاسلام و المسلمین خادمی با اشاره به خداباوری و قوّت ایمان اصحاب امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: ابن زیاد به عیادت هانی ابن عروه آمد و شریک ابن اعور به مسلم ابن عقیل پیشنهاد داد که عبیدالله ابن زیاد را در این موقعیت ترور کنند که مسلم این پیشنهاد را ابتدا رد نکرد و پشت یک پرده پنهان شد تا نقشه ترور را اجرا کند اما مسلم نیامد. شریک بن اعور علامت های متعدد داد اما مسلم بیرون نیامد. عبیدالله مشکوک شد و رفت و شریک از مسلم شکایت کرد که چرا ترور را اجرا نکرده است. مسلم در پاسخ گفت که شاید هانی راضی نباشد که ما در خانه او دست به ترور بزنیم؛ مسلم دلیل دومی آورد که شدت ایمان او را نشان می دهد؛ او از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل کرد که کشتن غافلگیرانه در مرام و مسلک رسول خدا نیست. مومن دنبال سود و منفعت است؛ اما به هر قیمتی دنبال پیروزی نبوده و از ابزار درست استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: محمد ابن ابی عمیر از شاگردان امام کاظم علیه السلام بود که ورشکست شد روزی دید که یک نفر ده هزار درهم برای او آورده است؛ «ابن ابی عمیر» متوجه شد که زمانی به این فرد پولی قرض داده است و حال آن فرد این پول را برگردانده است. از وی سؤال کرد که این مبلغ را چگونه تهیه کرده است؛ آن مرد در پاسخ گفت که خانه خود را فروخته است و مبلغ آن را برای ادای دین خود نزد «محمدابن ابی عمیر» آورده است اما محمد وقتی فهمید که این پول حاصل فروش خانه است آن را نپذیرفت. حجت الاسلام والمسلمین خادمی با بیان اینکه ایمان در زندگی فردی و اجتماعی یاران اهل بیت علیهم السلام ظهور و بروز دارد، گفت: در بسیاری از آیات پس از ایمان، به عمل صالح اشاره شده است و عمل صالح نشان دهنده ایمان واقعی است. در روایات موارد فراوانی به عنوان عمل صالح ذکر شده است اما طبق روایتی، اطاعت از ولی امر زمان گل سر سبد اعمال صالح است.

عبد صالح‌بودن حضرت عباس علیه السلام در اطاعت از امام و ولیّ زمان، محقق شد

وی با بیان اینکه یک نفر هم در شب عاشورا از قافله امام حسین علیه السلام خارج نشد، اظهار داشت: یارانی که تا شب عاشورا در رکاب حضرت ماندند به دنبال تحقق عمل صالح بودند؛ اولین کسی که در شب عاشورا آمد و سخن حمایتی گفت حضرت عباس علیه السلام بود که تاکید کرد از رکاب حضرت جدا نمی شود و تا پای جان در کنار امام حسین علیه السلام می ماند. استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به امان نامه ای که شمر به پسران ام البنین علیهاالسلام فرستاد افزود: حضرت عباس علیه السلام و برادرانش اصلا جواب شمر را ندادند که پس از توصیه امام حسین علیه السلام، با او صحبت کردند و وقتی شمر پیشنهاد امان داد و از آنها خواست که از امام جدا شوند؛ با پاسخ محکم قمر بنی هاشم مواجه شد. در زیارت نامه نقل شده از امام معصوم علیه السلام، به حضرت عباس «عبد صالح» گفته شده و این ویژگی بی نظیر در وجود قمر بنی‌هاشم کاملا هویدا بود. حضرت عباس رکن مهم سپاه حق بود. لازم بذکر است که این مراسم تا شب دوازدهم محرم در دفتر معظم له به آدرس خیابان صفاییه، کوی ۲۵ برگزار می‌شود.

عبد صالح‌بودن حضرت عباس علیه السلام در اطاعت از امام و ولیّ زمان، محقق شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.