اولین قسمت سریال «داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر از شبکه نمایش خانگی پخش شد که قصه آن در فضایی شبیه به سریال «پوست شیر» روایت می شد.

به گزارش قدس آنلاین، سریال «داریوش» سرگذشت شخصیتی به نام داریوش با بازی هادی حجازی فر را نشان می دهد که اتهام به قتل باعث فرار او از ایران به ترکیه می شود.  حالا پس از سالها، دوستش به او خبر می‌دهد که از خانواده مقتول رضایت گرفته و می‌تواند به ایران برگردد. بازگشت داریوش به ایران اما پایان ماجرا نیست بلکه آغاز یک ماجراجویی جدید برای افشای رازهای سربه مهر و یافتن طلاهای گمشده است.

این سریال که جایگزین مینی سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم در فیلم نت شده است، صبح امروز با تاخیری یک ماهه از زمان انتشار اولین تیزر، پخش شد.

هادی حجازی فر در نقش داریوش ظاهر شده و ژیلا شاهی، نقش دخترش لیلا را بازی می کند. در قسمت اول بازیگرانی  چون عباس جمشیدی فر، رامین راستاد، کیوان ساکت اف، محسن قصابیان، مهرداد صدیقیان و رایان سرلک حضور داشتند. اگرچه در فهرست بازیگران سریال، اسامی چون سحر دولتشاهی، امیر نوروزی و نسرین مقانلو هم وجود دارد که احتمالا در قسمت های بعدی، نقش هایشان عیان می شود.

بازی های قسمت اول اگرچه برای بازیگران سریال «پوست شیر» نقش های متفاوتی را داشت اما فضای بازی هایشان تغییری نکرده بود بویژه ژیلاشاهی که هم در آن سریال و هم در این مجموعه، نقش زنی رنج کشیده از طبقه فقیر جامعه را بازی می کند. مهرداد صدیقیان اما ایفاگر نقشی متفاوت است و هادی حجازی فر هم در شمایل «نعیم» ظاهر شده است. بازیگران دیگر هم نقش آفرینی های متفاوتی نسبت به آثار قبلی شان دارند همچون عباس جمشیدی فر که در نقش رفیق گرمابه و گلستان داریوش بازی می کند و احتمالا «کاظم» این مجموعه نمای دیگری از جنس رفاقت های کمیابی چون «رضا پروانه» در «پوست شیر» را عیان خواهد کرد.

نگاهی به اولین قسمت سریال هادی حجازی فر/ پوست شیر بر تن داریوش!

* اسپین آفی در کار نیست

پس از پایان سریال «پوست شیر» و استقبال خوبی که از آن شد، گمانه هایی مبنی بر ساخت اسپین آف از شخصیت های آن زده شد و استوری جمشید محمودی، کارگردان این اثر در صفحه شخصی اش که نوشته بود «پوست شیر ادامه دارد» این ظن را قوی تر کرد.

پس از اینکه اخباری از پیش تولید سریالی مشترک بین هادی حجازی فر و نوید محمودی تهیه کننده «پوست شیر» منتشر شد، احتمال می رفت که «داریوش» اسپین آف «پوست شیر» باشد اما شخصیت اصلی این سریال قصه ای مستقل و مجزا از شخصیت «نعیم» دارد و شخصیت هایش هیچ ارتباطی به آن سریال ندارند که قصه زندگی شان در یک مجموعه دیگر بسط یابد.

در این سریال هم سرنخ تعلیق ها و کشمکش ها به گذشته شخصیت ها برمی گردد و قسمت اول، گره های زیادی را پیش روی مخاطب قرار داده تا او را برای تماشای قسمت های بعدی مشتاق کند؛ اینکه چرا با وجود گرفتن رضایت، خانواده مقتول همچنان به دنبال داریوش هستند؟ چرا داریوش از دستشان فرار می کند؟ رابطه کاظم با داریوش چیست؟ طلاهای گمشده دست چه کسی است؟ در قسمت اول کدهایی از ماجرای زندگی هر کدام از شخصیت های سریال که تعدادشان در قسمت اول کم نیست، به مخاطب داده می شود تا در قسمت های بعدی رمزگشایی شود.  

آنچه از قسمت اول این سریال در فضای درام معمایی و ترکیب بازیگران برمی آید به نظر می رسد که مخاطب با قصه  های پرهیجان و بازی هایی تماشایی روبروست اما آنچه مخاطب ایرانی را پای یک سریال نگه می دارد، قصه جذاب و پرکشش آن است. باید منتظر ماند و دید که هادی حجازی‌فر در اولین تجربه سریال سازی اش برای شبکه نمایش خانگی می تواند مخاطب را غافلگیر کند و نبض شبکه نمایش خانگی را در تابستان با «داریوش» به دست بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.