در حالی از امروز فعالیت رسمی پارلمان انگلیس آغاز شد که حزب کارگر سکان دولت را به مدت ۵ سال در دست گرفت.

آغاز فعالیت رسمی پارلمان انگلیس از امروز/ حزب کارگر سکان دولت را به مدت ۵ سال در دست گرفت

به گزارش قدس آنلاین، پارلمان انگلستان بالاترین مرجع قانونگذاری در این کشور است و از دو بخش مجلس عوام و مجلس اعیان تشکیل شده که هر یک در صحن های ویژه خود در کاخ وست مینستر تشکیل جلسه می دهند، دولت در انگلیس نیز برآمده از مجلس عوام است و هر حزبی که بیشترین کرسی های این مجلس، در جریان انتخابات عمومی بدست آورده باشد، مامور تشکیل کابینه می شود

پارلمان بریتانیا از ۶۵۰ کرسی تشکیل شده که نماینده ۶۵۰ حوزه انتخابیه در سراسر انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است که همگی بریتانیا را تشکیل  می دهند. برای تشکیل دولت اکثریت، یک حزب سیاسی باید ۵۰ درصد از کرسی‌ های پارلمان به علاوه یک کرسی بیشتر را به‌عنوان کمترین مقدار ممکن داشته باشد

انتخابات پارلمان انگلیس امسال همزمان با چهارم ژوئیه (۱۴ تیر) برگزار و حزب کارگر بعد از رای گیری و اعلام نتایج به مدت ۵ سال سکان دولت را در دست گرفت.

امروز فعالیت این پارلمان در حالی آغاز شد که پادشاه انگلیس طی تشریفاتی با ارابه سلطنتی وارد پارلمان شد و در حضور اعضای خانواده سلطنتی، نمایندگان مجلس، نخست وزیر و اعضای کابینه جدید، برنامه های دولت را تشریح کرد.

چارلز سوم در سخنان خود که توسط شماری از شبکه تلویزیونی این کشور به طور زنده پخش شد به لوایح پیشنهادی دولت استارمر از جمله اصلاح قوانین مهاجرتی، بهبود نظام سلامت و بهداشت، آموزش، مقابله با جرم و جنایت، ارتقا زیرساخت‌ها و حمل و نقل و همچنین اصلاحات در مجلس اعیان اشاره کرد.

سخنرانی مقام سلطنتی محور مراسم گشایش پارلمان انگلیس بشمار می آید و در این سخنرانی وی متنی را که از قبل برای او آماده شده است، در مقابل نمایندگان پارلمان خوانده و برنامه های دولت این کشور را برای سال جاری اعلام می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.