۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 1000524

در گذشته های دور زمانی که افراد خانواده یا دوستان دور یک دیگر جمع می شدند، خبری از بازی های کامپیوتری یا بازی های رایج با موبایل نبود.

لیست بازی های دوران قدیم که الان هم محبوب است؟

به همین دلیل خانواده ها و دوستان ترجیح می دادند برای سرگرم کردن خود و اطرافیان بازی های سنتی را انجام دهند. برخی از بازی هایی که گذشته در بین جمع های مختلف بازی و انجام می شد، به دلیل محبوبیت زیادی که داشتند، در حال حاضر هم به صورت حضوری انجام می شود و هم نسخه آنلاین آن ها طراحی شده است. به همین دلیل افرادی که هنوز هم به این بازی های دوران قدیم علاقه دارند، به صورت آنلاین می توانند در این بازی ها شرکت کنند. در این مطلب هم قصد داریم بهترین بازی های دوران قدیم و محبوب در حال حاضر را معرفی کنیم.

معرفی بازی های محبوب در دوران قدیم و حال حاضر

هنوز هم در برخی از جمع ها بازی های محبوب و سنتی دوران قدیم در جمع های مختلف انجام و بازی می شود. همچنین با توجه به طراحی های زیبا و قوانین منحصر به فرد و ساده ای که این بازی ها دارند، بازی های دوران قدیم به صورت آنلاین هم طراحی و ارائه می شوند. به طور کلی می توان گفت بهترین بازی های محبوب دوران قدیم که در حال حاضر هنوز هم محبوب است، می توان بازی های زیر را نام برد:

      1. منچ بازی

یکی از بهترین بازی های قدیمی و سرگرم کننده که گفته می شود، 100 سال قدمت دارد، منچ بازی است. این بازی دسته جمعی در سال 1914 میلادی توسط مردی به نام یوزف فریدریش اشمیت در آلمان اختراع و معرفی شد. قوانین ساده، هیجان منحصر به فرد و مطلوب این بازی سبب شده که هنوز هم منچ بازی بین کودکان و حتی بزرگسالان محبوبیت زیادی داشته باشد. این بازی با استفاده از دو مهره و یک صفحه بازی و یک تاس و بین دو نفر انجام می شود.

      1. بازی سنگ کاغذ قیچی

لیست بازی های دوران قدیم که الان هم محبوب است؟

یکی دیگر از محبوب ترین بازی های دوران قدیمی که هنوز هم بین کودکان و بزرگسالان انجام می شود، بازی سنگ کاغذ قیچی است. این بازی را می توان 2 نفره و 3 نفره انجام داد. نحوه شرکت در این بازی بدین صورت است که دو یا سه نفر بر سر یک حرکت یا یک تصمیم مردد شده و تصمیم می گیرند که با بازی سنگ کاغذ قیچی بهتر تصمیم بگیرند. سپس این دو یا سه نفر مقابل یک دیگر قرار می گیرند و هر کدام از آن ها تصمیم می گیرد که از حرکت سنگ که به صورت مشت، حرکت قیچی (دو انگشت)، کاغذ (کف دست) استفاده کند. برای برنده شدن در این بازی باید تشخیص دهید و پیش بینی کنید که حریف شما چه حرکتی خواهد داشت.

      1. پانتومیم

همه ما بارها و بارها نام بازی پانتومیم را به عنوان یکی از بهترین بازی های سرگرم کننده و محبوب شنیده ایم. در این بازی افراد علاقه مند به بازی پانتومیم به دو گروه مختلف تقسیم می شوند. سپس یک عبارت یا یک کلمه را انتخاب می کنند. سپس با استفاده از حرکات خود و بدون صحبت کردن این کلمات و عبارات را ادا و اجرا می کنند و فرد باید تشخیص دهد که نام این عبارت یا کلمه چیست؟ سپس اعضای دیگر همین کار را انجام می دهند و افراد تیم مقابل باید کلمه یا عبارت را تشخیص دهند. هر کدام از تیم ها یا هر کدام از افراد کلمات و عبارات بیشتری را حدس بزند، در این بازی برنده خواهد بود.

      1. بازی هٌپ هٌپ

یکی دیگر از بازی های هیجان انگیز و نوستالژی ایرانی که هنوز هم بین کودکان و افراد بزرگسال طرفداران و محبوبیت زیادی دارد، بازی هٌپ هٌپ است. برای شروع و شرکت در این بازی هر چه تعداد بازیکنان بیشتر باشد، هیجان بازی هم دو چندان خواهد بود. قانون این بازی این است که باید افراد اعداد را از یک شروع کرده و بشمارند. سپس زمانی که به مضرب عدد 5 رسید، به جای گفتن آن عدد، بگویند: هٌپ. در صورتی که فراموش کنند این کلمه را بگویند در بازی بازنده خواهند بود و از دور بازی خارج خواهند داشت. سپس این بازی آن قدر ادامه پیدا می کند، تا یک نفر باقی مانده و برنده شود.

      1. بازی شاه، دزد، وزیر

بازی شاه، دزد، وزیر معمولا به صورت 4 نفره بازی می شود. بدین صورت که برای شروع بازی کلمات مختلف شاه، دزد، وزیر و جلاد روی یک کاغذ نوشته می شود. سپس کاغذها تا زده می شود و کسی نمی تواند نوشته های روی این کاغذها را ببیند. سپس هر کدام از این کاغذها به نوبت به بازیکنان مختلف داده می شود یا خود فرد یک کاغذ را بر می دارد. سپس بدون این که کسی جز خودش نوشته روی این کاغذ را ببیند، نقشی که به او تعلق گرفته را می بیند. پس از آن یکی از بازیکنان می پرسد که وزیر من کیست؟ وزیر نیز با نشان دادن کاغذ، خود را به شاه معرفی می کند. شاه از وزیر می پرسد که دزد کیست؟ سپس وزیر باید از بین دو بازیکن باقی مانده که نقش خود را معرفی نکرده اند، تشخیص دهد که دزد کیست؟

در صورتی که حدس وزیر درست باشد، شاه به جلاد دستور می دهد که دزد را تنبیه کند. این تنبیه ها شامل سبیل آتشین، چرخیدن روی دو پا، کولی دادن به بازیکنان دیگر و ... است. همچنین اگر وزیر اشتباهی جلاد را به عنوان دزد شناسایی کند، وزیر برای توهین به جلاد مجازات می شود. هر کدام از بازیکنان که در بازی شرکت می کند، باید این تنبیه ها را بپذیرد.

سپس دوباره کاغذها وسط گذاشته می شود، هر فرد یک کاغذ بر می دارد و دور بعدی بازی شروع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.