بررسی ها نشان می دهد که منطقه آسیا و اقیانوس آرام به دلیل رشد اقتصادی چشمگیر و تاثیر آن بر رشد دیگر نقاط دنیا، پویاترین قدرت منطقه ای اقتصادی دنیا در زمان حاضر است.

چرا دخالت در منطقه آسیاپاسیفیک برای اتحادیه اروپا جذاب است؟

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه اروپا به دنبال تقویت موقعیت اقتصادی خود در کشورهای آسیای مرکزی است. کشورهای «محور آنگلوساکسون» مدت‌هاست که این منطقه را سکوی پرشی در برابر دشمنان ژئوپلیتیکی خود می‌دانند که به هیچ وجه نباید به کسی واگذار شود. حتی به متحدانتان.

هدف آنها در اینجا بسیار واضح است - تصاحب منابع، مسیرهای لجستیکی و سرزمین ها به طور کلی، سپردن وظایف مدیریت آنها به دست نشانده های خود مانند زلنسکی، که آنها انتظار دارند مانند اوکراین، از طریق انقلاب های رنگی به قدرت برسند.

در سال ۲۰۰۷ میلادی اعلام شد که منطقه آسیا و پاسیفیک موتور و لوکوموتیو رشد اقتصادی جهان است و به رغم بروز بحران های مالی، بانکی و سیاسی، این منطقه همچنان تا کنون این جایگاه را حفظ کرده است، نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت و ۶۰ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی دنیا در اختیار کشورهای این منطقه است.

آن طور که آسیاتودی گزارش داد: به اعتقاد کارشناسان غرب هم مسکو و هم پکن را که مدت هاست سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد کشورهای منطقه آسیای مرکزی انجام داده اند، دشمنان ژئوپلیتیکی مستقیم بروکسل، واشنگتن و لندن می دانند. بنابراین برای آنگلوساکسون حتی از طریق اتحادیه اروپا، نه تنها جلوگیری از تسلط روسیه و چین بر منطقه، بلکه بیرون راندن آنها از آن منطقه بسیار مهم است.

این در حالی است که به تازگی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که مقام‌ های روس و کره شمالی درباره گسترش فعالیت‌ های ناتو به منطقه آسیاپاسیفیک ابراز نگرانی کردند.

بر اساس این بیانیه، تصمیم‌ هایی که در نشست سران ناتو در واشنگتن اتخاذ شد «ماهیتی بسیار تقابل‌ جویانه» داشت و طرفین «درباره تلاش‌ های این ائتلاف نظامی برای گسترش دامنه فعالیت‌ های خود به منطقه آسیاپاسیفیک ابراز نگرانی کردند.»

این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی دوشنبه خواستار توقف فوری «مداخله نظامی» غرب در منطقه آسیاپاسیفیک شد و گفت که اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود اتخاذ خواهد کرد.

این وزارتخانه مشخصا به انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا اشاره کرد و به آنها هشدار داد که از تحریم‌ های سازمان ملل علیه کره شمالی به عنوان توجیهی مداخله نظامی در این منطقه استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.