جمعی از شهرک‌نشین‌های صهیونیست همراه با ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند، همزمان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری چندین فلسطینی را بازداشت کرد.

واکنش‌ها به حضور دوباره بن گویر در مسجدالاقصی/ بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین، خبرنگار شبکه خبری المیادین اعلام کرد که جمعی از شهرک‌نشین‌های صهیونیست امروز همراه با بن گویر و تحت حراست شدید نیروهای پلیس و گارد مرزی رژیم صهیونیستی از ورودی المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و همراه با تعداد زیادی از نیروهای پلیس در صحن شرقی مسجد حرکت کردند.

همزمان با این یورش، پلیس رژیم صهیونیستی مانع از ورود نمازگزاران به داخل مسجد شد.

این چهره افراطی رژیم صهیونیستی انگیزه خود از این یورش را «بازگشت اسرا بدون امضای قراردادی غیرقانونی» دانست و مدعی شد، «بازگرداندن افراد ربوده شده باید با افزایش فشارهای نظامی بر حماس انجام شود.»

این سومین یورش بن گویر به مسجدالاقصی در کمتر از یک سال اخیر است، آخرین مورد آن مربوط به ۲۲ ماه مه مصادف با اعیاد یهودی است.

جهاد اسلامی: اقدام بن گویر حمله‌ای خطرناک به مقدسات است

در مقابل جنبش جهاد اسلامی فلسطین این اقدام بن گویر را حمله‌ای خطرناک دانست که نشان دهنده اصرار رژیم اشغالگر بر اجرای طرح‌های یهودی سازی و تلاش آن برای گسترش کنترلش بر مقدسات امت اسلامی است.

این جنبش در ادامه از تمامی مردم فلسطین و تمام مسلمانان جهان خواست به این یورش وحشیانه و تروریستی پاسخ دهند.

جهاد اسلامی همچنین سکوت کشورهای عربی و اسلامی در برابر این یورش‌ها که مقدسات، عزت و تاریخ امت اسلامی را هدف قرار داده، محکوم کرد و حاکمیت‌هایی که روابط خود را با این رژیم عادی کردند، مسوول کامل این یورش‌ها دانست و تاکید کرد، هرکسی که ریخته شدن خون کودکان، زنان و غیرنظامیان برایش عادی شود، دشمن هرگز به جایگاه و مقدسات آن احترام نخواهد گذاشت.

کمیته‌های مقاومت فلسطین: اسرائیل توسط فاشیست‌ها هدایت می‌شود

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، یورش امروز بن گویر به مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس این رژیم نشان می‌دهد که این رژیم توسط یک رهبری فاشیست و سرکش هدایت می‌شود.

این کمیته‌ها در ادامه تاکید کردند: یورش بن گویر به مسجدالاقصی و اهانت به آن در واقع ادامه جنگ این رژیم علیه مساجد نوار غزه و بمباران‌ها و تخریب آنها است.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین: یورش بن گویر به مسجدالاقصی بازی با آتش است

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز اعلام کرد: یورش مجرمانه و فاشیستی بن گویر به صحن‌های مسجدالاقصی به منزله تشدید جدی تنش و بازی با آتش است.

این جبهه در ادامه بسیج گسترده و دائمی مردم در شهر قدس به ویژه داخل صحن‌های مسجدالاقصی را خواستار شد.

یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری

همزمان اشغالگران صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری دست به یورش‌ها و بازداشت‌هایی زدند که با مقابله نیروهای مقاومت فلسطین روبه رو شدند.

در شهر نابلس اشغالگران ۲ برادر را پس از یورش به خانه‌شان در شهرک تل بازداشت کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نابلس نیز اعلام کرد که با یورش اشغالگران به اردوگاه العین و خیابان المریج مقابله کرده و با مسلسل وارد درگیری‌های شدیدی با آنها شدند.

این گردان‌ها تصاویری از عملیات مشترک خود با گردان‌های سرایا القدس علیه خودروی زرهی ارتش اشغالگردر منطقه مثلث الشهدا با استفاده از یک بمب منتشر کردند.

این عملیات همزمان با عقب نشینی اشغالگران از شهر جنین انجام شد.

در رام‌الله نیز اشغالکران چند تن از جوانان روستای دیر ابو مشعل و چهار تن از جوانان شهرک سلواد را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین یکی از جوانان شهرک تقوع در بیت لحم را بازداشت کردند.

اما در قلقیلیه، نیروهای مقاومت فلسطین بامداد امروز خودروهای اشغالگران را در نزدیکی دیوار حائل در شهرک عزون هدف قرار دادند.

در الخلیل نیز اشغالگران به شهرک‌های بیت کاحل، بنی نعیم و حلحول یورش برده و ۶ فلسطینی را بازداشت کردند.

آنها در اریحا واقع در مرکز کرانه باختری نیز چند منزل مسکونی را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

رژیم صهیونیستی همزمان با تداوم حملاتش به نوار غزه، در طول ۱۰ ماه گذشته بر یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی افزوده و فلسطینی‌ها نیز با آنها مقابله می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.