سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: در ایام محرم و دهه ولایت شاهد حضور ۷ هزار زائر پیاده رضوی بودیم که ۴ هزار نفر در ایام دهه ولایت و ۳ هزار نفر در ایام دهه اول محرم میهمان امام هشتم(ع) بودند.

تشرف ۳ هزار زائر پیاده رضوی در محرم

حسین رضایی  اظهار کرد: امسال در ایام محرم نیز شاهد حضور زائرین پیاده رضوی بودیم و از دهه ولایت تا ظهر عاشورا، حدود ۷هزار زائر به صورت پیاده به مشهدالرضا مشرف شدند.

وی افزود: از این تعداد ۴هزار زائر در دهه ولایت و ۳هزار زائر در دهه اول محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت پیاده با ورود به شهر مشهد برای اقامه عزای اباعبدالله به بارگاه امام هشتم(ع) مشرف شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) همچنین گفت: اکثر زائرانی که در محرم به مشهد مشرف شدند، از روستاها و شهرستان‌های اطراف مشهد بودند که به صورت پیاده به حرم رضوی مشرف شدند.

پیش بینی تشرف حدود ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه آخر صفر

وی در خصوص آمار تشرف زایرین پیاده دهه آخر صفر در سال‌های گذشته گفت: در سنوات گذشته و در ایام روزهای پایانی ماه صفر وایام شهادت امام رضا(ع) تقریباً ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند.

رضایی ادامه اداد: امسال نیز با توجه به موقعیت دهه پایانی صفر پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش زائران نسبت به سال‌های قبل مواجه باشیم. 

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: انتظار داریم همچون گذشته اقدامات لازم درجهت تأمین رفاه زائران پیاده از سوی سازمان‌های دولتی به خصوص شهرداری و سازمان صمت تدبیر و مشهد آماده پذیرایی از مهمانان حضرت باشد. 

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر تشرف زائرین پیاده تصریح کرد: برای تجهیز ایستگاه‌ها و مواکب خدمات رسان در تلاشیم اقلام موردنیاز آماده و هرچه‌سریع‌تر به دستشان برسد. یکی از مهم‌ترین موارد تامین آب و همچنین تأمین سرویس‌های بهداشتی در مسیر است.

اسکان زائران پیاده 

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: برای اسکان مناسب زوار علی ابن موسی الرضا(ع) امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته شهرداری، مساجد، آموزش‌وپرورش و اداره ورزش‌و جوانان استان و سایر سازمان‌هایی که ظرفیت اسکان دارند، تمامی ظرفیت‌های خود را با واحد اسکان ستاد خدمات سفر هماهنگ کنند تا این محل‌های اسکان در اختیار زائران پیاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما نیز در تلاشیم تا محل‌های اسکان نزدیک به حرم رضوی در ۳ روز پایانی دهه صفر در اختیار ما قرار بگیرد تا زائران پیاده راحت‌تر به حرم امام‌رضا(ع) مشرف شوند. همچنین از ۲۰۰ نفر از افرادی که حوزه اسکان مردمی در منازل و تکایا به صورت خودجوش از زائران پیاده پذیرایی می‌کردند، دعوت کردیم و آنها نیز اعلام آمادگی کردند تا همچون سنوات قبل در جهت اسکان زایرین پای کار ایام دهه اخر صفر باشند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.