عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات پزشکان و پرستاران را نادیده بگیریم در سال‌های آینده مجبوریم از کشورهای دیگر پزشک و پرستار وارد کنیم.

بازگشایی بیمارستان ها بدون برنامه ریزی برای تأمین پرستار

اسدالله چراغی اظهار کرد: کرونا ثابت کرد که درمان اهمیت ویژه‌ای دارد و عرصه سلامت چقدر مهم است. هر انسان منصفی در کشور این موضوع را درک کرده که در دوران کرونا چه اتفاقی افتاد و چه قدر همکاران پرستار ما در حوزه درمان متحمل سخت‌ترین و شدیدترین مشکلات روحی و روانی شدند.

وی افزود: قطعاً پرستاران باید بر حقوق خود استوار بمانند و پیگیری کنند. در این کشور همه مسائل با تلاش و پیگیری حل می‌شود اما تا زمانی که اولویت مشکلات حوزه پرستاری را ندانیم قابل حل نخواهد بود.

وی ادامه داد: جامعه پرستاری از وعده و وعید گذشته و فصل اجرا و عمل است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۸۶ توسط سه رئیس جمهور پیگیری شده و باید جزو اولویت‌های پرستاران باشد و اولویت دوم، رفع مشکل کمبود پرستار است که به عنوان یک غده چرکین دل پرستاران و کارکنان را آزرده کرده است. ما در کشورمان افزایش بی‌رویه تعداد تخت‌های بیمارستانی داشته‌ایم و بازگشایی بیمارستان‌ها را بدون اینکه برنامه‌ریزی‌ای برای تأمین پرستار داشته باشیم در کل کشور انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در برخی شهرها نتوانستیم امکانات رفاهی برای پزشک و پرستار ایجاد کنیم و نتوانستیم از حقوق قشر پرستاران دفاع کنیم و بنابراین این موضوع منجر به بروز نارضایتی شده است اما باید به این نکته توجه کنیم که اگر مشکلات پزشکان و پرستاران را نادیده بگیریم در سال‌های آینده مجبوریم از کشورهای دیگر پزشک و پرستار وارد کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.