نشست شورای علمای شیعه افغانستان به‌ ریاست آیت‌الله صالحی برگزار شد و ضمن بررسی مراسم محرم در کشور، از دست‌اندرکاران امنیتی بخاطر تدابیر لازم سپاسگزاری کرد.

آیت‌الله صالحی: عاشورا هویت دینی و مذهبی ما است
شورای علمای شیعه افغانستان روز یک‌شنبه (۳۱ تیر) اولین نشست خود را پس از پایان مراسم عاشورا برگزار کرد.

آیت‌الله محمدهاشم صالحی، رییس شورای علمای شیعه افغانستان در این نشست در سخنانی، ضمن تسلیت ایام اسارت اهل‌بیت(ع) بیان داشت که در محرم سال جاری، خطبا و مبلغان با انجام رسالت‌شان در راستای تبیین ارزش‌های عاشورا، شعارها و اهداف عاشورا تلاش‌های فراوان کردند.

آقای صالحی گفت با عمل‌کرد مناسب خطبا و مبلغان، نسل جدید برنامه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود را با محوریت عاشورا گره بزنند.

رییس شورای علمای شیعه افغانستان بدون اشاره به اتفاقات دهه محرم، گفت: عاشورا جزء هویت دینی و مذهبی ما می‌باشد که باید تجلیل گردد.

او از شورای عالی تنظیم امور دینی خواست تا به دور از افراط و تفریط در نهادینه کردن منشور عاشورا تدابیری را مدنظر قرار دهد.

یک منبع از شورای علمای شیعه افغانستان به خبرنگار خبرگزاری ابنا گفت که در مورد اتفاقات روزهای محرم در این نشست شورای بحث گردید و قرار بر این شد که با مقام‌های ارشد طالبان صحبت شود؛ اما این منبع از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

افزون براین، نیروهای طالبان در کابل و هرات با پیروان و محبان اهل‌بیت(ع) بدرفتاری و شماری از عزاداران را به دلیل نصب پرچم و عزاداری خیابانی، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

آیت‌الله صالحی: عاشورا هویت دینی و مذهبی ما است

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.