نمایشگاه آثار علی بحرینی با عنوان «رستاخیز» در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

«رستاخیز» با حضور حسام‌الدین سراج و حسن روح‌الامین افتتاح شد

نمایشگاه آثار علی بحرینی با عنوان «رستاخیز» عصر دوشنبه اول مرداد در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

در این نمایشگاه که ۳۸ تابلو از آثار علی بحرینی به نمایش در آمده است، صحنه های مختلفی از واقعه عاشورا و زندگی امام علی (ع) در ابعاد مختلف با تکنیک و سبک تلفیقی از رئالیسم و امپرسیونیسم به تصویر کشیده شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، چهره هایی هم چون حسام الدین سراج خواننده، حسن روح الامین نقاش، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محسن خاتمی رئیس فرهنگسرای نیاوران، محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری نام، سید شهاب الدین شکیبا قائم مقام مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مهدی متولیان عضو انجمن تجسمی بنیاد روایت فتح و … حضور داشتند.

محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به هنر اساطیری ایرانی از گذشته تاکنون گفت: هنر ایرانی وقتی با یک شور و اشتیاق خاموش نشدنی به نام محبت اهل بیت و داغ عزای سیدالشهدا (ع) ترکیب شود، پدیده ای خلق می شود که همواره ماندگار می ماند و با زبان هنر بر دل می نشیند.

حسام الدین سراج از هنرمندان عرصه موسیقی نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه، با ارزشمند خواندن آثار علی بحرینی، عنوان کرد: این آثار با انتخاب بسیار جالب از صحنه های عاشورا، در عین اینکه یک بیان رئال دارد ولی به شیوه ای سوررئال نیز است. هر کدام از این آثار مانند یک رمان و شعر است و امیدوارم مردم از این نمایشگاه و آثار دیدن کنند.

نمایشگاه نقاشی های عاشورایی «رستاخیز» تا ۱۲ مرداد در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد و میزبان عموم علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.