رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص بیشترین شکایت در حوزه پرونده‌های قصور پزشکی، گفت: عمده پرونده‌های قصور پزشکی رتبه اول تا سوم به ترتیب شامل جراحی عمومی، متخصصان زنان، اقدامات زیبایی دندانپزشکی است.

 بیشترین شکایت در حوزه پرونده‌های قصور پزشکی کدامند؟

عباس مسجدی با بیان اینکه سالانه در کل کشور حدود ۳۰ هزار پرونده توسط دستگاه قضایی برای کمیسیون‌های مختلف ارجاع می‌شود، اظهار کرد: قریب به نیمی از این ۳۰ هزار پرونده مربوط به شکایت افراد در رابطه با قصور پزشکی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه کمیسیون‌های پزشکی در سه بخش روانپزشکی، تعیین علت فوت و قصور پزشکی است، گفت: از این ۱۵ هزار پرونده قصور پزشکی حدود ۵۴ درصد تبرعه می‌شوند به این معنا که پزشک قصوری مرتکب نشده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات و قصور پزشکی در صلاحیت دادسرای جرایم پزشکی قرار دارد، گفت: پرونده‌های تایید شده توسط کمیسیون‌ها، برای بررسی و انجام اقدامات لازم، ارجاع و کارشناسان پزشکی قانونی کمیسیون‌های مربوطه با دقت تمام مستندات و مدارک موجود را بررسی کرده و بدون هیچگونه سوگیری نسبت به صدور رای اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه مردم برای خدمات پزشکی به افرادی مراجعه کنند که صلاحیت علمی و حرفه‌ای مورد تایید دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین نکات و توصیه به مردم این است که برای دریافت خدمات پزشکی به افراد غیر پزشک مراجعه نکنند چراکه دخالت و ورود افراد فاقد صلاحیت، غیرمجاز و غیرپزشک به‌ویژه به حوزه زیبایی، یکی از مشکلات نظام سلامت به ‌حساب می‌آید.

مسجدی عنوان کرد: مردم باید از صحت تبلیغات اطمینان داشته باشند و پیش از انجام امور پزشکی و درمانی از صحت اطلاعات حرفه‌ای شخصی که به‌عنوان پزشک به او مراجعه می‌کنند؛ مطمئن شوند. مردم باید مشخصات فرد موردنظر را در سایت نظام پزشکی بررسی و سپس برای مشاوره و انجام خدمات موردنظر مراجعه کنند.

وی در خصوص انجام اقدامات زیبایی از جمله بوتاکس و تزریق در آرایشگاه‌های زنانه، گفت: این امر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که هم گریبان فرد و هم پزشکی قانونی را گرفته و موجب می‌شود مردم از داشتن سلامت محروم شوند چراکه انجام اقدامات پزشکی در حوزه زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیر پزشک می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص بیشترین شکایت در حوزه پرونده‌های قصور پزشکی، خاطرنشان کرد: عمده پرونده‌های قصور پزشکی رتبه اول تا سوم به ترتیب شامل جراحی عمومی، متخصصین زنان و اقدامات زیبایی دندانپزشکی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.