وزیر کشور آلمان با اعلام این خبر گفت: «ما امروز مرکز اسلامی هامبورگ را که اسلام افراطی و ایدئولوژی تمامیت‌خواهی را ترغیب می‌کرد، تعطیل کردیم.»

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ

به نقل از العالم، بنابر گزارش ایندیپندنت، وزارت کشور آلمان صبح روز چهارشنبه اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های زیرمجموعه‌اش را تعطیل کرده است.

وزارت کشور آلمان گفته که این مراکز اهداف افراطی، رادیکال و تبلیغ اسلام افراطی را دنبال می‌کردند.

در همین حال ایندیپندنت گزارش داده که پیش‌تر گزارش‌هایی درباره روابط مرکز اسلامی هامبورگ با جمهوری اسلامی ایران منتشر و درخواست‌هایی برای تعطیلی این مرکز مطرح شده بود.

رویترز نیز گزارش داده که صبح امروز چهارشنبه، ۳ مرداد، ۵۴ مکان مربوط به مرکز اسلامی هامبورگ در هشت منطقه آلمان بازرسی شد.

در طرحی که از سوی پارلمان مرکزی آلمان فدرال به تصویب رسید، از دولت آلمان خواسته شده است تا درخواست تعطیل کردن مهم‌ترین مسجد برای شیعیان در اروپا یعنی مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) را بررسی کند. سال‌هاست که مرکز اسلامی هامبورگ تحت فشار فزاینده لابی صهیونیستی و جریان‌های ضد مسلمان در آلمان قرار دارد. اکنون این فشارها به نقطه اوج خود رسیده است.

نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان آنچه را که از آن به عنوان «ترغیب اسلام افراطی و ایدیولوژی تمامیت‌خواهی» مطرح کرده، علت تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ برشمرده است.

وی از سوی دیگر خاطرنشان کرده که این ممنوعیت به معنی ممنوعیت تعالیم «صلح‌آمیز» مذهب شیعه نیست.

مرکز اسلامی هامبورگ ماه‌هاست که از سوی جریانات ضد انقلاب و پناهندگان مخالف نظام جمهوری اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است. برخی از مصادیق، این رفتارهای اسلام‌ستیزانه، آسیب جسمی به سرپرست ۷۱ ساله مسجد هامبورگ، سوزاندن قرآن در مقابل مسجد و مبتذل‌ترین توهین‌های لفظی علیه ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) است که متأسفانه هیچ یک با ممانعت یا محکومیتی از سوی دولت آلمان مواجه نشد.

مرکز اسلامی هامبورگ، از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت الله بروجردی در شهر هامبورگ تأسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز برای شیعیان هامبورگ بوده است. این مجموعه اسلامی، کتابخانه‌ای با بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.