رئیس مرکز حل اختلاف کشور درباره مزایای استفاده از داوران حرفه‌ای،گفت:مراجعه به داوران حرفه‌ای به منظور حل و فصل دعاوی هم از روش مراجعه به دادگاه ساده‌تر و ارزان‌تر است و هم سریع‌تر نتیجه خواهد داد.رای داور حرفه‌ای همچون رای قاضی،قطعی و لازم الاجراست.

رأی داوران حرفه‌ای همچون رأی قاضی، لازم الاجراست

حجت‌الاسلام هادی صادقی اظهار کرد: مقوله داوری در دستگاه قضایی، مقوله‌ای جدید به شمار می‌آید و افرادی که پروانه داوری را دریافت می‌کنند افرادی متخصص، آموزش دیده و مورد تایید هستند و مردم می‌توانند از این پس در دعاوی خود به این داوران مراجعه کنند.

وی افزود: مردم می‌توانند در قراردادهای خود، شرط داوری حرفه‌ای قرار دهند و در مواقعی که دچار اختلاف می‌شوند به جای مراجعه به دادگاه، به داوری که خود انتخاب کرده اند مراجعه داشته باشند.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور درباره مزایای استفاده از داوران حرفه ای، خاطرنشان کرد: مراجعه به داوران حرفه‌ای به منظور حل و فصل دعاوی هم از روش مراجعه به دادگاه ساده‌تر و ارزان‌تر است و هم سریع‌تر نتیجه خواهد داد. رای داور حرفه‌ای همچون رای قاضی، قطعی و لازم‌الاجراست.

صادقی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش نحوه اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و استقرار شعب دادگاه‌های صلح، تصریح کرد: قانون جدید شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید که بر اساس آن شعب دادگاه‌های صلح باید ظرف یک سال از تصویب این قانون در دادگستری‌های سراسر کشور مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای این قانون انجام شده است و در بدو امر ظرف ماه جاری در یکی از شهرستان‌های هر یک از استان‌های کشور شعب دادگاه‌های صلح با قاضی ذیصلاح شروع به کار خواهد کرد.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مزایای بزرگ دادگاه‌های صلح این است که در کنار هر شعبه دادگاه صلح یک شعبه شورای حل اختلاف مستقر می‌شود که مردم همزمان که انتظار رسیدگی به دعوای خود در شعبه دادگاه صلح هستند می‌توانند با حفظ حقوق خود، به شعبه شورای حل اختلاف در معیت دادگاه صلح مربوطه مراجعه و در کمترین زمان طعم شیرین صلح و سازش را بیشتر احساس کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.