«باراک اوباما»، اعلام کرد که از «کامالا هریس» برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیشروی آمریکا حمایت می‌کند.

اعلام حمایت «اوباما» از «هریس» / صف حامیان «کامالا» کامل‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا، اعلام کرد که از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور کنونی این کشور برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیشروی آمریکا حمایت می‌کند.

باراک اوباما در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (تویئتر) در این باره نوشت: طی تماسی که من و همسرم به کامالاهریس داشتیم، گفتیم که تصور می‌کنیم او یک رئیس جمهوری عالی برای ایالات متحده خواهد بود و وی از حمایت کامل ما برخوردار است. رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای تضمین پیروزی هریس در انتخابات به خرج خواهیم داد.

گفتنی است با اعلام انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، «کامالا هریس» به عنوان گزینه احتمالی نامزدی دموکرات‌ها در این انتخابات مطرح شده است.

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است. پیش از این بسیاری از چهره ای شاخص حزب دموکرات از جمله بیل و هیلاری کلینتون و نانسی پلوسی حمایت خود از کامالا هریس را اعلام کرده بودند.

این درحالی است که کامالا هریس هنوز از سوی حزب دموکرات به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا معرفی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.