طه عبدالرحمن، اندیشمند مراکشی درباره کتاب جدید خود «فلسفه سیره؛ اصول اخلاقی» که درباره سیره پیامبر اکرم(ص) تألیف کرده است، گفت که این کتاب به بررسی سیره پیامبر اسلام(ص) از دیدگاه فلسفی می‌پردازد.

بررسی  زندگی رسول خدا(ص) با رویکرد فلسفی
به نقل از خبرگزاری آناتولی عربی، طه عبدالرحمن دیروز پنجشنبه ۴ مردادماه در یک برنامه گفت‌وگو محور که در کتابخانه امت شهر آنکارا برگزار شد، در ارزیابی کتاب جدیدش که روز چهارشنبه ۳ مرداد به چاپ رسیده و هنوز به قفسه کتابفروشی‌ها نرسیده است، گفت: طبیعت انسان محدود است و به دلیل همین محدودیت، زندگی‌نامه را فقط می‌توان از راه‌های خاصی فهمید. 
این اندیشمند مراکشی با اشاره به اینکه سیره پیامبر(ص) تا کنون به همان روشی که علمای حدیث، فقها و مورخان به آن پرداخته اند بررسی شده است، بیان کرد که وی در این کتاب از روشی غیر از روش علمای حدیث و مورخانه به این سیره پرداخته است.
وی افزود: سیره در اصل همان اخلاق و مجموعه‌ای از ارزش‌هاست، به همین دلیل وظیفه خود دانستم که از منظر فلسفی به سیره پیامبر(ص) بپردازم.
عبدالرحمن با بیان اینکه نبوت پیامبر اسلام(ص) یک پیام اخلاقی است، گفت: برخی حوادث در زمان زندگی پیامبر اسلام(ص) را باید از دیدگاه اینکه یک آیه خواندنی است بررسی کرد نه بدین صورت که صرفا یک واقعه و حادثه است.
گفتنی است طه عبدالرحمن استاد منطق و فلسفه زبان و اخلاق است که در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کند و در نشست‌ها و سخنرانی‌های بسیاری با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های سیاسی ترکیه شرکت می‌کند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.