یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد کودکانی که خانواده‌هایشان دائم در حال جابجایی محل سکونت شان هستند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به افسردگی در آینده قرار دارند.

تغییر مکرر محل سکونت به سلامت روان کودکان آسیب می‌زند

به گزارش هلث دی نیوز، محققان دریافتند کودکانی که یک بار بین سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی محل زندگی شان جابجا می‌شود، ۴۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در بزرگسالی هستند، در مقایسه با کودکانی که خانواده آن‌ها جابجایی نداشته‌اند.

نتایج نشان می‌دهد کودکانی که در آن سن دو بار یا بیشتر نقل مکان می‌کنند، ۶۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

محققان خاطرنشان کردند کودکانی که در یک محله فقیرنشین زندگی می‌کنند، ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در بزرگسالی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که محیط آرام خانه در دوران کودکی برای محافظت از کودکان در برابر مشکلات سلامت روانی آینده بسیار مهم است.

«کلایو سابل»، محقق ارشد و استاد دانشگاه پلیموث در بریتانیا، گفت: «ما می‌دانیم برخی از عوامل منجر به تشخیص یک بیماری روانی در فرد می‌شود. با این حال، این اولین شواهدی است که نشان می‌دهد نقل مکان به یک محله جدید در دوران کودکی یکی از آنهاست.»

سابل در ادامه افزود: «در سال‌های شکل‌گیری، کودکان شبکه‌های اجتماعی خود را از طریق مدرسه، گروه‌های ورزشی یا فعالیت‌های دیگر ایجاد می‌کنند. هر بار که آن‌ها باید با چیز جدیدی سازگار شوند، ممکن است دچار اختلال شوند، بنابراین ما به طور بالقوه نیاز داریم راه‌های جدیدی برای کمک به مردم برای غلبه بر آن چالش‌ها پیدا کنیم.»

برای این مطالعه، محققان نزدیک به ۱.۱ میلیون نفر را که بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۱ در دانمارک متولد شده بودند، ردیابی کردند و تغییر آدرس آن‌ها در دوران جوانی را با اختلالات خلقی یا مشکلات سلامت روان در آینده مقایسه کردند.

محققان گفتند که انتظار نتایج مشابهی را در سایر نقاط جهان، به ویژه در میان گروه‌هایی از کودکان خانواده‌های ارتشی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.