مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور استفاده کنند.

پیش‌بینی استفاده ۲.۴ میلیون زائر اربعین از ناوگان حمل

«داریوش باقرجوان» افزود: سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سفرهای رفت و برگشت از ناوگان عمومی حمل و نقل استفاده کرده بودند و پیش بینی امسال ما افزایش ۱۵ درصدی است.

وی با بیان این‌که برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است، اظهار داشت: نزدیک به ۱۴ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری زیرنظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند که فقط ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارند که امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط را دارند.

این مقام مسئول سازمان راهداری بیان‌داشت: استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی به منظور جابه‌جایی زائرین مصوبه وزارت کشور است و توضیحات بیشتر در این زمینه باید از سوی مسئولان این وزارتخانه ارائه شود.

باقرجوان خاطرنشان‌کرد: در عین حال ظرفیتی حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ... نزد صنایع، کارخانجات، معادن، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیره به‌منظور ایاب و ذهاب پرسنل‌شان وجود دارد که خواهش جدی ما از مسئولان مربوطه آن است که این ظرفیت را دست‌کم ۱۰ روز (چند روز پیش از ایام اربعین، حین ایام اربعین و چند روز پس از آن) آزاد کنند تا به کمک‌رسانی در این زمینه بپردازند.

وی گفت: با ابلاغ به استان‌ها و همچنین پیگیری دفتر ترانزیت این سازمان، کرایه وسایل حمل و نقل عمومی خارجی به شرکت‌های حمل و نقلی در این ایام اجازه داده شده است و در این زمینه تاکنون با کشور عراق توافقاتی انجام شده و همچنین مقرر شد پاکستانی‌ها از ظرفیت اتوبوس‌های خود برای جابه‌جایی زائران‌شان استفاده کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مقرر شده پیش‌فروش بلیت‌ها از روز دهم مردادماه باشد، ادامه‌داد: از روز جاری (شنبه) در سه مرز باشماق، خسروی و شلمچه پیش فروش بلیت ‌برای کشف تقاضا آغاز شد.

وی تصریح‌کرد: هرچند برای عبور از این مرزها تقاضای کمتری وجود دارد اما با توجه به گرمای هوا ترجیح این است که زائران برای معظلی کمتر از این مرزها نیز تردد کنند. همچنین فشار مضاعف از مرزهای جنوبی، ترمینال «شهید سلیمانی»، پارکینگ «برکت» و مرزهای شلمچه و چذابه برداشته خواهد شد.

باقرجوان اضافه‌کرد:‌ پیش‌فروش بلیت‌ها از صبح امروز در وبسایت‌های اختصاصی و مشترک در استان‌های هدف آغاز شده و همچنین از مبدا تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان به مقصد این مرزها سرویس‌هایی خواهیم داشت تا میزان تقاضا را بسنجیم. همچنین از یکی دو روز مانده به تاریخ سفر، پیش‌فروش‌ها به صورت حضوری آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.