یک منبع برجسته فلسطینی به المیادین تأکید کرد که حماس در قبال موضع خود در خصوص عقب‌نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه، از جمله محورهای «نتزاریم» و «فیلادلفیا» قاطع است.

موضع قاطع حماس در مذاکرات؛ عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیست از نوار غزه

روز شنبه، یک منبع آگاه به المیادین گفت: باتوجه‌به آنچه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درباره قصد خود برای ارائه پیشنهادی جدید در مورد تبادل اسرا گفته است، جنبش حماس از دریافت هرگونه پیشنهاد جدید خودداری می‌کند. او با بیان اینکه «حماس بر آخرین پیشنهادی که به میانجی‌ها ارائه کرده است، اصرار دارد» خاطرنشان کرد: حماس «بر موضع خود در مورد عقب‌نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه، از جمله محورهای نتزاریم و فیلادلفیا، ثابت می‌ماند».

به گفته این منبع آگاه، «حماس به میانجی‌گران اطلاع داده است هیچ فرمول جدیدی که شامل متن روشنی درباره آتش‌بس نباشد را نمی‌پذیرد». او اشاره کرد که «حماس بدش نمی‌آید - در صورت عدم توافق بر سر تشکیل دولت اجماع ملی برای کرانه باختری و نوار غزه - اداره نوار غزه را با اجماع ملی و به طور موقت به عهده بگیرد».

در همین حال، منابع آگاه به رویترز گفتند: اسرائیل به دنبال ارائه اصلاحیه‌هایی است که رسیدن به توافق آتش‌بس در نوار غزه و آزادی زندانیان را پیچیده می‌کند. این اصلاحات مربوط به بازرسی آوارگان در هنگام بازگشت آن‌ها به مناطق شمالی، کنترل مرز با مصر و موارد دیگر است.

نهاد امنیتی و نظامی «اسرائیل» بر این باور است که اگر اکنون توافقی برای بازگرداندن اسرا حاصل نشود، «به وقوع جنگ در شمال - زمانی که برای اسرائیل مناسب نیست - منجر می‌شود».

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.