کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بیشینه دمای امروز این استان ۴۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است و بیشتر مناطق خراسان رضوی امروز دمای بیش از ۴۰ درجه را ثبت می‌کنند.

دما در خراسان رضوی از ۴۰ درجه عبور می‌کند

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور افزود: ۱۲ ایستگاه از ۱۸ ایستگاه هواشناسی خراسان رضوی امروز دمای بیش از ۴۰ درجه خواهد داشت که شهرستان های شرقی و جنوبی بیش‌ترین تاثیر را از گرمای هوا می گیرند.
وی ادامه داد: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، امروز شهرستان های سرخس با ۴۴ درجه سلسیوس، بردسکن با ۴۳ درجه و داورزن با ۴۲ درجه به ترتیب گرمترین شهرستان های خراسان رضوی خواهند بود و کلانشهر مشهد نیز دمای ۴۰ درجه را به ثبت خواهد رساند.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه و سرخس با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس به‌ ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۲۴ تا ۳۹ درجه را به ثبت رسانده است.
وی عنوان کرد: هوای گرم تا فردا ،دوشنبه در خراسان رضوی تداوم دارد و از روز سه‌شنبه اندکی از گرمای هوا کاسته می شود.
رضایی پور اضافه کرد: وزش باد توام با خیزش گردوخاک از دیگر پدیده های غالب در خراسان رضوی است که با شدت گرفتن وزش باد احتمال نفوذ گرد و خاک به مناطق مرکزی از جمله مشهد دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.