مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از مردم خواست فریب روغن‌های گیاهی که با قیمت گزاف به نام دافع حشرات تب دنگی در فضای مجازی به فروش می‌رسد را نخورند.

ماجرای فروش روغن‌های گیاهی ضدپشه‌آئدس در فضای‌مجازی چیست؟

محمود آل بویه گفت: توصیه شده برای نوزادان زیر دو ماه استفاده از پشه‌بند، لباس‌های پوشیده و با رنگ روشن استفاده شود، چرا که پشه‌آئدس بیشتر جذب پوشش تیره می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پشه عامل بیماری تب دنگی بیشتر جذب آب شیرین می‌شود و در آنجا تخم‌گذاری می‌کند، مردم باید دسترسی این پشه را به آب شیرین و راکد کم کنند تا میزان تخم‌گذاری و زادوولد آن به حداقل برسد. به عنوان مثال آب جمع شده در زیر گلدان‌ها باید حذف شود، حتی گفته می‌شود این پشه می‌تواندداخل در بطری‌های آب نیز تخم‌گذاری کند؛ بنابراین هرگونه از بین بردن دسترسی به آب شیرین راکد، موجب جلوگیری از زاد و ولد این پشه و پیشگیری از بیماری تب دنگی خواهد شد.

آل بویه با تاکید بر اینکه تبلیغات فروش انواع محصولات دفع کننده حشره عامل بیماری تب دنگی با قیمت‌های گزاف در فضای مجازی غیرواقعی است، به مردم توصیه کرد؛ به هیچ وجه این محصولات را از فضای مجازی تهیه نکنند، چرا که در برخی موارد دیده شده است که روغن‌های گیاهی با قیمت‌های بسیار گزاف به عنوان دفع کننده این پشه معرفی و عرضه می‌شود؛ بنابراین تنها مرجع مطمئن خرید دافع حشرات داروخانه‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.