شورای روابط آمریکایی - اسلامی (CAIR) - امروز سه‌شنبه - گزارش داد که تبعیض و حملات علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هم‌زمان با ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه، حدود ۷۰ درصد در ایالات متحده افزایش یافته است.

هم‌زمان با جنگ غزه، احساسات ضد مسلمانان در آمریکا ۷۰ درصد افزایش یافته است

 مدافعان حقوق بشر از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه - اکتبر گذشته - که به شهادت ده‌ها هزار نفر از ساکنان نوار غزه و بحران انسانی منجر شد، از افزایش اسلام‌هراسی و تعصب علیه فلسطینیان خبر می‌دهند.

در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، این شورا، ۴۹۵۱ شکایت مربوط به احساسات ضد مسلمانان و فلسطینیان دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۷۰ درصد افزایش داشته است. این شورا خاطرنشان کرد که علاوه بر جنایات ناشی از نفرت، بیشتر شکایات مربوط به تبعیض در زمینه‌های مهاجرت، پناهندگی، اشتغال و تحصیل است.

در میان حوادث نگران‌کننده ۹ ماه گذشته در ایالات متحده، یک کودک ۶ساله فلسطینی الاصل، اکتبر گذشته در ایلینویز و یک کودک آمریکایی - فلسطینی نیز ماه فوریه در تگزاس مورد اصابت چاقو قرار گرفت. سه دانش‌آموز فلسطینی الاصل نیز ماه نوامبر در ورمونت مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و تلاش برای غرق‌کردن یک دختر ۳ساله فلسطینی - آمریکایی هم در ماه مه انجام شد.

گزارش شورا همچنین به سرکوب تظاهرات و کمپین‌های طرف‌داری از فلسطین، توسط پلیس و مقامات دانشگاهی اشاره می‌کند. آمریکا، متحد اصلی اسرائیل، از ماه اکتبر، شاهد چندین تظاهرات ضدجنگ غزه بوده است.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.