خبر فوری

تدوین و تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» قریب به یکسال در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بررسی و تصویب شد در نهایت هفته قبل برای سیر مراحل قانونی به مجلس ارسال شد.

تدوین و تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در واپسین روزهای دولت سیزدهم

 از دیماه ۱۴۰۰ با ابتکار شهید جمهور، «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» به عنوان هیئت دولت دوم با اختیارات هیئت وزیران و ریئس جمهور در قالب اصل ۱۳۸ و ۱۲۷ قانون اساسی برای شتاب بخشی به توسعه این حوزه تاسیس شد.کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با برگزاری بیش از ۵۵ جلسه کارگروه و کمیسیون اصلی آن، مصوبات راهگشایی همچون آیین‌نامه‌های حمایت از سکوها و کسب وکارهای دیجیتال، آزادکاران، سکوهای بیمه‌ای، شکل‌گیری سکوهای حوزه سلامت، توزیع دارو توسط سکوها و لایحه حفاظت از داده و... برای تسهیل و رشد فعالین این حوزه داشت.

از دیگر مصوبات کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، مقررات نحوه فعالیت اپراتورهای خدمات‌رسان حوزه سلامت و نیز فراهم شدن امکان توزیع دارو از داروخانه به درب منازل توسط سکوهای خدمات‌رسان است . حل مشکلات سکوهای بیمه‌ای از دیگر مصوبات مهم بود.

همچنین برای اولین بار، بامصوبه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال «آزادکاران» (Freelancers) هویت قانونی پیدا کردند تا به صورت رسمی مسیر استفاده از ظرفیت این عزیزان برای توسعه زیرساخت‌های داخلی و نیز انجام پروژه‌های بین المللی با ۱۵ حمایت قانونی تسهیل شود.

از مصوبات مهم کارگروه ویژه قتصاد دیجیتال «آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» در سال ۱۴۰۱ بود که حاوی یک بسته شامل ۳۰ نوع حمایت از سکوهای بومی و کسب وکارهای فعال بر بستر آنهاست که بخش‌هایی از آن اجرا و بخش‌هایی هم درحال پیگیری است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در واپسین روزهای دولت سیزدهم در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: « تدوین و تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» از دیگر اقدامات تاسیسی و مهم دولت بود که ابتدا قریب به یکسال در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بررسی و تصویب و سپس درچندین جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی دولت بررسی و نهایی شده و هفته قبل در دولت تصویب و برای سیر مراحل قانونی به مجلس ارسال شد.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.