پیشنهاد سردبیر

مدرسه مهارت‌های مذهبی با محتوای آموزش رشته‌های قرآنی از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد.

مدرسه مهارت‌های مذهبی در دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی شد

کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه فعالیت‌های آموزشی حول قرآن کریم مدرسه مهارت‌های مذهبی را راه‌اندازی کرده داده است.

علی ساعتچی؛ نایب‌دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان ارائه‌دهنده این ایده، درباره مشخصات این مدرسه گفت: در این راستا دوره‌ آموزشی مهارت‌های پُرکاربرد در زمینه قرآن کریم تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌ها به صورت ترمیک و در دو سطح عمومی و تخصصی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تجوید قرآن، مداحی، صدابرداری و صداسازی، اذان و تکبیر و ... است. نخستین دوره آن از فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده و تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد و ترم جدید آن بلافاصله آغاز می‌شود.

ساعتچی تصریح کرد: پیش از برگزاری، در قالب یک آزمون تعیین سطح، شرکت‌کنندگان در جریان روند آموزش قرار می‌گیرند. برای کل دوره یک سقف زمانی حداکثر شش‌ماهه در نظر گرفته‌ شده است و در نتیجه تا شهریورماه سال جاری، دوره اول این مدرسه به پایان می‌رسد. همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها، دوره جدید مدرسه آغاز می‌شود و تا بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب کلاس‌های برگزار شده در این مدرسه آنلاین هستند، گفت: برخی از کلاس‌ها با توجه به ماهیت آنها و شکل تدریس که نیاز به برخی لوازم و اقلام است، حضوری برگزار می‌شود، از جمله این موارد کلاس صدابرداری مذهبی به دلیل نیاز هنرجو به کار با دستگاه میکسر است.

نایب‌دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: به دانشجویان موفق، به تشخیص مدرس هر یک از موارد درسی از سوی دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه، گواهینامه هولوگرام‌دار اعطا می‌شود.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.