آمارهای جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از جهش ۴۲ درصدی ورود گردشگران ایرانی به این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

جهش ۴۲ درصدی ورود گردشگران ایرانی به‌ ترکیه

به‌گزارش قدس آنلاین، آمارهای جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از جهش ۴۲ درصدی ورود گردشگران ایرانی به این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر می‌دهد. بر اساس آمارهایی که روز چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه منتشر شده، طی ۶ ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۴۴۲ هزار گردشگر ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند. آمارهای جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از جهش ۴۲ درصدی ورود گردشگران ایرانی به این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

بر اساس آمارهایی که روز چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه منتشر شده، طی شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۴۴۲ هزار گردشگر ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند.

ایرانی‌ها پس از شهروندان روسیه، آلمان و بریتانیا بیشترین شمار گردشگران خارجی ترکیه را تشکیل می‌دهند.

در مجموع در نیمه ابتدایی امسال ترکیه میزبان ۲۱ میلیون و ۶۶۴ هزار گردشگر خارجی بوده که ۱۰ درصد بیشتر از دور مشابه پارسال است و از این محل نزدیک ۲۴ میلیارد دلار کسب درآمد کرده است.

ترکیه در نظر دارد برای سال جاری میلادی ۶۰ میلیارد دلار درآمد از محل ورود گردشگران خارجی داشته باشد. مرکز آمار ترکیه اخیراً گزارشی منتشر کرد که می‌گوید ایرانی‌ها از لحاظ خرید مسکن در ترکیه بعد از شهروندان روسیه مقام دوم را دارند.

بر اساس آمارهای رسمی، شهروندان ایرانی در نیمه نخست امسال، هزار و ۷۰ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند. ترکیه به هر شهروند خارجی که بیش از ۴۰۰ هزار دلار در بخش مسکن این کشور سرمایه‌گذاری کند، شهروندی اعطا می‌کند.

در نیمه نخست امسال مجموعاً ۱۰ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی در ترکیه به شهروندان خارجی فروخته شده که نصف دوران مشابه پارسال است. علت این موضوع سخت‌گیری بیشتر دولت ترکیه در اعطای شهروندی به خارجی‌ها بعد از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، همچنین به علت افزایش رقم سرمایه‌گذاری در بخش مسکن برای دریافت تابعیت ترکیه از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۰۰ هزار دلار است.

ایرانی‌ها پارسال به‌طور کل ۴ هزار و ۲۷۲ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده بودند. گزارش مرکز آمار ترکیه همچنین نشان می‌دهد در حالی که واردات این کشور از ایران در نیمه نخست امسال در رقم یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار ثابت مانده، اما صادراتش به ایران با رشدی ۱۵ درصدی به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: تجارت‌نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.