ارتش رژیم صهیونیست در بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که دو هفته پیش در حمله‌ای به «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه، فرمانده کل «گردان‌های شهید عزالدین القسام»، «محمد الضیف» را ترور کرده؛ اما این خبر تاکنون از سوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأیید نشده است.

ارتش رژیم اشغالگر رسماً از ترور «محمد الضیف» خبر داد / «حماس» این خبر را تأیید نکرده است

در بیانیه ارتش اشغالگر آمده است: «ما پس از به‌دست‌آوردن داده‌های اطلاعاتی تأیید می‌کنیم که «محمد الضیف، فرمانده «گردان‌های عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش «حماس، در یک حمله هوایی که بیش از دو هفته پیش او را در غزه هدف قرار داد، کشته شده است.

۱۴ ژوئیه، در حمله نیروهای اشغالگر به منطقه «المواصی» - غرب شهر خان‌یونس - ۹۰ فلسطینی کشته و ۳۰۰ نفر دیگر از جمله ده‌ها کودک و زن زخمی شدند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیست آن زمان گفته بود: «در عملیات «المواصی»، «الضیف» و معاونش «رافع سلامه» هدف قرار گرفتند»؛ اما این در حالی است که تاکنون هیچ تأییدی مبنی بر کشته‌شدن آنها وجود ندارد.

از سوی دیگر، «خلیل الحیه» - نایب‌رئیس حماس در نوار غزه - آن زمان با تکذیب گزارش‌های محافل اسرائیلی درباره کشته‌شدن «محمد الضیف» در حمله به «المواصی»، تأکید کرد که نتانیاهو آرزو داشت یک پیروزی دروغین را اعلام کند. الحیه در گفت‌وگو با الجزیره، با تأکید بر اینکه نتانیاهو تلاش می‌کند از طریق چنین عملیاتی مذاکرات تبادل اسرا را به شکست بکشاند، افزود: به نتانیاهو می‌گویم که «محمد الضیف» اکنون صدای شما را می‌شنود و دروغ‌های شما را به سخره می‌گیرد.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.