رئیس سازمان ثبت احوال گفت: مهمترین هدف و برنامه این سازمان، تحقق هویت هوشمند در کشور است، به نحوی که در آینده نزدیک دیگر نیازی به مراجعه افراد نخواهد بود و خدمات هویتی به صورت الکترونیک و هوشمند ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد؛ برای دریافت این خدمات دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست

هاشم کارگر؛ معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال اظهار کرد: سازمان ثبت احوال با هدف ارائه خدمات سریع و آسان به مراجعان طی سال‌های اخیر با استفاده از ظرفیت‌های فناوری نسبت به راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های هویتی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه "سامانه سهیم" (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات هویتی الکترونیک به مراجعان در شهریور ۱۴۰۱ رونمایی شد، بیان کرد: این سامانه با هدف حذف مراجعات حضوری راه‌اندازی شده و بخشی از خدمات قابل ارائه این سازمان از طریق این پنجره به متقاضیان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به خدمات در حال ارائه سامانه سهیم گفت: مشاهده اطلاعات خانواده افراد (پدر، مادر، همسر و فرزند) در کنار اطلاعات هویتی، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، تغییر نشانی، سامانه تعاملی نام، تغییر نام و نام‌خانوادگی و در آینده نزدیک صدور شناسنامه نوزاد تنها بخشی از ۲۳ خدمت در حال ارائه از طریق این سامانه هستند که با توسعه و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در آینده نزدیک تمامی خدمات هویتی از طریق این درگاه به مراجعان ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.