به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی موسوی افزود: مطابق تبصره ماده ۳ قانون الزام تخصیص شماره ملی و کدپستی به اتباع ایرانی مصوب سال ۱۳۷۶ و ماده ۳ آییننامه همین قانون که در سال ۱۳۷۸ به تصویب هیات وزیران رسیده است، همه اتباع ایرانی موظف هستند آخرین نشانی خود را در سامانه ثبت احوال ثبت کنند.
وی ادامه داد: با وجود گذشت مدت زمان زیاد از تصویب این قانون در ۲ سال گذشته، ضرورت اجرای این قانون بیش از پیش احساس شد و مقرر شد تمام دستگاههای دولتی خدمات خود را تنها بر اساس نشانی که در سامانه ثبت احوال از اشخاص ثبت شده، ارائه دهند.
موسوی تاکید کرد: ضرورت دارد هماُستانیها نسبت به ثبت آخرین نشانی خود در این سامانه اقدام کنند و از طریق مراجعه به این درگاه آخرین نشانی پستی خود را اعلام کنند و این کار بهراحتی و رایگان قابل انجام است.
سرپرست اداره کل ثبتاحوال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این سامانه همه مردم ساکن چهارمحال و بختیاری که واجد شرایط هستند و تاکنون نسبت به ثبتنام کارت هوشمند ملی اقدام نکردهاند، میتوانند اقدام به ثبتنام کنند و از این سامانه برای پیگیری وضعیت درخواست کارت هوشمند ملی پس از ثبتنام، تغییر زمان مراجعه و تعیین مکان دفتر انتخاب شده جهت تکمیل ثبت نام و پیش از تکمیل ثبتنام استفاده کنند.
موسوی یادآور شد: تغییر مشخصات خود اظهاری، پیش از تکمیل ثبتنام و اعلام محل تحویل کارت هوشمند ملی در صورت ضرورت و به دلایلی مانند تغییر شهر محل سکونت نیز در این سامانه قابل انجام است.
وی تاکید کرد: اجرای طرح سرشماری "ثبتی مبنا" که یکی از اهداف دولت سیزدهم در توسعه خدمات الکترونیکی در کشور است بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی نشانی افراد، که متولی آن اداره ثبت احوال است، انجام می شود، بنابراین بروزرسانی نشانی ها در این سامانه ضروری است.
سرپرست اداره کل ثبتاحوال استان گفت:اجرای طرح سرشماری "ثبتی مبنا"میتواند در توزیع عادلانه خدمات و توزیع عادلانه اعتبارات کمک شایانی کند و این سرشماری بهمنماه امسال در شهر کیان چهارمحال و بختیاری بهصورت آزمایشی و با موفقیت اجرا شد.
وی تصریح کرد: مقرر شده در سال ۱۴۰۵ سرشماری کل کشور بر اساس اطلاعات سامانهها و بانکهای اطلاعاتی دستگاههای دولتی انجام شود که نقش مهم در این سرشماری را اطلاعات سامانه جامع کشوری و سامانه بانک اطلاعاتی نشانیهای سازمان ثبت احوال کشور ایفا میکنند.
موسوی یادآور شد:اجرای طرح سرشماری "ثبتی مبنا" با هدف جمعآوری آخرین آمار و اطلاعات جمعیتی و ارتقای سطح خدمات عمومی و اجتماعی اجرا میشود و با توجه به آنکه پایه و اساس توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت است ضرورت دارد هماستانیها نسبت به بروزرسانی نشانی خود در سامانه اقدام کنند.
موسوی تاکید کرد: علاوه بر سامانه فوق، سامانه جامع اطلاعات کشوری ثبت احوال نیز به بیش از بیش از ۲۰۰ دستگاه در ۲ هزار نقطه در کشور خدمترسانی میدهد و اطلاعات هویتی را در اختیار دستگاهها قرار میدهد و بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، دستور حذف اخذ کُپی به دستگاههای دولتی ابلاغ شده و این دستگاهها موظفند اطلاعات را از این سامانه برداشت کنند.
وی یادآور شد: با راهاندازی سامانه "سهیم" یا سامانه "هویت یکتای ملی ایرانیان" هماُستانیها می توانند ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبتنام کارت هوشمند، تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و آگاهی از قوانین و مقررات را از این طریق دریافت کنند.
نظر شما