شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» معتقد است: بنیامین نتانیاهو، در حالی «دستاوردهای» خود را جشن می‌گیرد که حال و هوای حاکم بر «تل‌آویو» در تضاد با آن است؛ جایی که ترس از پاسخ احتمالی به ترورهای انجام شده، بر همه چیز سایه افکنده است.

«سی‌ان‌ان»: درحالی‌که نتانیاهو دستاوردهایش را جشن می‌گیرد، اسرائیلی‌ها با ترس منتظر پاسخ هستند
دیوارنگاره‌ای از شهدای بزرگ مقاومت در مسیر فرودگاه بیروت

به گزارش «سی‌ان‌ان»، درحالی‌که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، در حال جشن‌گرفتن چیزی است که به نظر او «پیروزی‌های بزرگی در مقابل حماس و حزب‌الله» به شمار می‌رود، حال و هوای «تل‌آویو» - به‌خصوص خانواده‌هایی که افرادی از آنها در غزه اسیر هستند - متفاوت است. این شبکه آمریکایی اشاره می‌کند: «تل‌آویو» که معمولاً در تعطیلات آخر هفته مملو از جمعیت می‌شود، ساکت‌تر از حد معمول است و این «حال و هوای گیج و مبهم» ناشی از ترس حمله ایران در واکنش به ترورهایی است که علیه رهبران حماس و حزب‌الله در روزهای اخیر انجام شده است.

«سی‌ان‌ان» در گزارش خود می‌افزاید: موضوع به آماده‌باش حداکثری ارتش محدود نمی‌شود، بلکه افزایش شدید خرید کالاهای اساسی از فروشگاه‌های بزرگ «اسرائیل» و انباشتن آنها توسط شهرک‌نشینان را نیز شامل می‌شود. این شبکه با یادآوری نظرسنجی‌ها تأکید می‌کند که بیشتر اسرائیلی‌ها آزادی اسرا را بر ادامه جنگ ترجیح می‌دهند.

«سی‌ان‌ان» در این زمینه با شهرک‌نشینان هم گفت‌وگو کرده است. «ایتای عوفید» می‌گوید: «ما در حالی منتظر یک حمله هستیم که بسیاری از اسرائیلی‌ها خسته شده‌اند». او می‌افزاید: «ترورها خوب هستند، اما دیگر تمامش کنید». در همین حال «آلونا للچوک» تأکید می‌کند: «این بار جنگ متفاوت است، عمدتاً به این دلیل که هنوز گروگان‌ها در اسارت هستند؛ ما نمی‌توانیم خیلی مغرور باشیم و جشن بگیریم.»

درحالی‌که اسرائیلی‌ها نتانیاهو را متهم می‌کنند که تمرکز خود را بر یکی از اهداف اصلی جنگ، یعنی «بازگشت اسرا» ازدست‌داده است، «سی‌ان‌ان» تأکید می‌کند: «در صورت عدم توافق آتش‌بس، بعید است اسرا به خانه‌های خود بازگردند». «گیوات زلر» که چهار عضو خانواده‌اش هنوز در میان اسیران جنگ هستند، تأیید می‌کند که نگران است ادامه جنگ و تعداد زیاد تلفات در نوار غزه باعث شود دیگر در نظر جهانیان، نگرانی برای اسیران مشروعیت نداشته باشد؛ به‌ویژه آن که «اسرائیل» در حال ازدست‌دادن حمایت‌های فزاینده بین‌المللی از جنگ خود در نوار غزه است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.