رئیس اداره گذرنامه فراجا شرایط حضور اتباع خارجی مجاز مقیم کشور در مراسم اربعین و سفر به عتبات عالیات را تشریح کرد.

برای اتباع خارجی گذرنامه زیارتی صادر می‌شود؟

سرهنگ امید نودهی در پاسخ به اینکه آیا گذرنامه و روادید زیارتی برای اتباع خارجی مجاز ساکن در کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: روادید زیارتی صرفاً برای اتباع ایرانی صادر خواهد شد و طبق قانون امکان صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی، حتی کسانی که در ایران متولد شدند، وجود ندارد.

وی افزود: اما این مسئله به معنای محرومیت اتباع خارجی مجاز برای حضور در مراسم اربعین نیست و پلیس و اداره گذرنامه با همکاری سازمان ملی مهاجرت امکان حضور اتباع را در مراسم اربعین و سفر به عتبات را فراهم کرده است.

رئیس اداره گذرنامه فراجا توضیح داد: برای همه اتباع خارجی مجاز مقیم کشور، «سند مسافرتی خادم» صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند به عتبات عالیات سفر کنند.

سرهنگ نودهی تاکید کرد: این سند برخلاف گذرنامه زیارتی که در همه ایام سال قابل استفاده است، صرفاً برای سفر اربعین و در ایام ماه محرم و تنها در یک سال اعتبار دارد.

این مقام انتظامی درباره شیوه دریافت «سند مسافرتی خادم» افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات مهاجرت وزارت کشور و دفاتر کفالت اتباع درخواست خود را ثبت کنند که با هماهنگی پلیس سند مذکور صادر خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که «سند مسافرتی خادم» فقط برای اتباع مجاز و قانونی صادر می‌شود و برای اتباع غیرمجاز چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

سازمان ملی مهاجرت پیش از این در اطلاعیه‌ای با اشاره به فعال شدن سایت «سهما» برای ثبت نام این گروه از زائران اعلام کرد: در ثبت نام غیرحضوری، هزینه ثبت نام ۱۰ هزار تومان، هزینه صدور سند خادم فراجا ۱۰۰ هزار تومان، بیمه اربعین ۱۰۰ هزار تومان، هزینه توزیع سند تردد ۳۰ هزار تومان و مبلغ کل شرکت در طرح ۲۴۰ هزار تومان است.

در این اطلاعیه آمده است: در ثبت نام حضوری هزینه ثبت نام در دفاتر کفالت ۳۰ هزار تومان، هزینه صدور سند خادم فراجا ۱۰۰ هزار تومان، هزینه بیمه اربعین ۱۰۰ هزار تومان، هزینه چاپ و صدور بیمه‌نامه ۲۰ هزار تومان و مبلغ کل ثبت نام حضوری ۲۵۰ هزار تومان است همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که بدون داشتن بیمه، به زائران اجازه عبور از مرز داده نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.