۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 1003756

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: استفاده از شیشه دودی در خودروها که مانع دید راننده شود، ممنوع است و جریمه ۱۵۰ هزار تومانی دارد.

 خودروهای شیشه دودی چقدر جریمه دارد؟

سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: در خصوص استفاده از شیشه دودی در خودرو توضیح داد و گفت: خیلی از شهروندان در خصوص اینکه آیا می‌توانند از شیشه دودی در خودروهای خود استفاده کنند سوالاتی دارند که باید به مواد قانونی این موضوع اشاره داشت.

وی گفت: برابر ماده ۲۲۱ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، استفاده هر چیزی که مانع دید راننده شود ممنوع است یعنی راننده باید دید کافی به جلو، عقب و طرفین داشته باشد و هر پوششی که باعث محدود شدن دید راننده شود ممنوع است.

شریفی افزود: حتی اگر راننده‌ای درب صندوق وسیله نقلیه خود را باز گذاشته باشد طبیعتاً نمی‌تواند دید کافی و لازم به عقب داشته باشد. حتی اگر راننده در داخل خودرو پرده نصب کند نیز مصداق این موضوع است چرا که دید راننده را محدود کرده و این اقدام نیز ممنوع است.

وی گفت: استفاده از شیشه دودی نیز به همین شکل است و اگر راننده و سرنشین نتوانند بیرون را نگاه کنند و دید کافی نداشته باشند همین موضوع باعث بروز خطر می‌شود. راننده‌ای که نتواند عبور عابرین پیاده را ببیند و نتواند تردد موتورسیکلت‌ها را در آئین‌های نگاه کند یعنی محدودیت دید ایجاد شده و قطعاً تبعات خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت.

شریفی ادامه داد: در جدول قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند ۱۵۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که تشخیص این موضوع با مأمور راهور مستقر در محل است.

وی گفت: بحث توجه و تذکر دادن در خصوص عدم استفاده از شیشه‌های دودی، دقیقاً به موضوع ایمنی باز می‌گردد چرا که هر چقدر دید راننده به اطراف بیشتر باشد ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.