یک منتقد سینما جدیدترین فیلم سینمایی مهران مدیری،«ساعت ۶ صبح» را فیلمی تجاری و بازاری توصیف کرد.

مهران مدیری، آدم کارگردانی و بازیگری درام نیست
رضا صائمی، منتقد سینمایی

به گزارش قدس آنلاین، رضا صائمی، منتقد سینما طی یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: بعد از «ساعت ۵ عصر» حالا «ساعت ۶ صبح» نشان داد که مهران مدیری آدم کارگردانی و بازیگری درام نیست و طلوعش در کمدی سازی تلویزیونی به غروبش در کارگردانی سینمایی رسیده. او با «دور همی» از کسوت نقش هایش به جلوت خودش درآمد و از کمدین" به "شومن" بدل شد و آن را با مجری گری گره زد تا شکلی از استندآپ کمدی را تجربه کند. موفق هم بود اما بیش از یک دهه است که نه کاراکترها و تیپ هایی که خلق کرده که خودش در کانون توجه قرار گرفته و به ابر سلبریتی تبدیل شده، این آغاز دوران تازه اما آغاز افول او بود.

او در ادامه آورده است: بدون شک نه می توان منکر توانمندی و خلاقیت و کاریزمای فردی و فن بیان و نفوذ کلامش شد و نه منکر جریان سازی او در کمدی آیتمی و جنگ سازی تلویزیونی اما وقتی روح سیاست و تجارت بر کالبد هنر و هنرمند بنشیند شکوهش را می شکند، اعتبارش را مخدوش می کند و هویت و حریت اش را می گیرد. مدیری هر گاه در زمین خود بازی کرد گل کاشت و ساعت های خوشی برای مخاطب خلق کرد حتی با نوشاندن قهوه تلخ! اما آنگاه که به بازی قدرت و تجارت تن داد، گل خورد و باخت از جمله در استیج و استایل خوانندگی..... حتی تم طنازی اش طعم بازاری گرفت.

صائمی در پایان یادآور شده است:  آغاز این سقوط را باید از ساخت بمب خنده ردیابی کرد. بمبی که بر سر خودش آوار شد و اثری به ظاهر انتقادی را به عملی انتحاری برای او بدل کرد. به گمانم مدیری در طی این سالها با شومن شدن از سوپرمن بودن در کمدی تیپیکال و آیتمی دور شد و به سلبریتی شدن سقوط کرد. او سرمایه ای بود که خودش را بد مصرف کرد و با علی اوجی از روزهای اوجش فاصله گرفت.دل که به دلال ببندی هنر را هدر می دهی و آنگاه که خودت را دور بزنی از خودت دور می شوی.

«ساعت ۶ صبح» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی علی اوجی است که علاوه بر نقش آفرینی مدیری، مهرداد صدیقیان، سمیرا حسن پور، مونا فرجاد، تینو صالحی و سعید زارعی در آن بازی می کنند. این اثر دومین فیلم بلند سینمایی مدیری در مقام کارگردانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.