بیماری همواره مشکلات بسیاری را برای افراد به دنبال دارد؛ اما این مشکلات زمانی غیرقابل تحمل می‌شوند که بیمار برای دریافت خدمات درمانی ناچار باشد در حالی که محل سکونتش دارای بیمارستان است، کیلومترها دور شده و در بیمارستان شهرستان دیگر بستری شود.

بیمارستان نظرآباد نیاز به رسیدگی اورژانسی دارد
کمبود بیمارستان، تخت بیمارستانی و پزشک متخصص موضوع جدیدی در استان البرز نیست و متأسفانه در مواردی البرزنشینان به ناچار برای دریافت خدمات درمانی به تهران کوچ کرده و هزینه انتقال بیمارشان به تهران و خستگی رفت و آمد در اتوبان کرج - تهران را به جان می‌خرند. 
نظرآباد از جمله شهرستان‌های البرز است که ساکنان آن با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند و بیماران این منطقه برای امور درمانی خود ناچار به مراجعه به شهرستان‌های دیگر استان نظیر کرج و یا حتی تهران هستند که این کار علاوه بر هزینه‌بر بودن، وقت زیادی نیز از آنان می‌گیرد؛ زیرا امکانات و خدمات بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) تنها مرکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان، جوابگوی نیاز مردم نیست و حتی از نظر پزشک و امکانات درمانی نیز در فقر به سر می‌برد. 
این بیمارستان ۹۶ تختخوابی اگرچه با هزینه ۳۰ میلیارد ریالی در مهر سال ۸۷ توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت به بهره‌برداری رسید و اعلام شد بخش‌های مختلف درمانی آن تجهیز خواهد شد؛ اما از آن زمان تاکنون این بیمارستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

نارضایتی شهروندان 
پاسخ دانشگاه علوم پزشکی البرز به پیام نارضایتی شهروندی از کمبود پزشک و دارو در شهرستان نظرآباد نیز که سال گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، بر زخم باز این مسئله بیشتر نمک پاشید. 
دکتر امیرعباس واعظی، معاون وقت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در پاسخ به نارضایتی شهروندی از کمبود پزشک در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) گفته بود: در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) نظرآباد از نظر حضور پزشک عمومی، متخصص داخلی و طب اورژانس مشکل جدی وجود ندارد ولی این بیمارستان در برخی از رشته‌های تخصصی پزشکی با کمبودهایی مواجه است که با پیگیری مجدانه دانشگاه و برگزاری جلسات متعدد با وزارت بهداشت در صدد رفع این مشکل هستیم و طی ماه‌های آتی با توجه به قول مساعد وزارت متبوع تا حد زیادی این مشکل رفع می‌شود.

انتقاد امام جمعه 
وعده‌های این مسئول درمانی حتی در آن قسمتی که خود به آن اعتراف داشت نیز عملیاتی نشد تا پای امام جمعه شهرستان به این مسئله باز شود و حجت‌الاسلام والمسلمین قادر محمدی با اشاره به کمبود پزشک و نیروی متخصص در بیمارستان نظرآباد، از مسئولان بخواهد به وضعیت این بیمارستان رسیدگی عاجل کنند.
وی می‌افزاید: کمبود پزشک و نیروهای متخصص مهم‌ترین چالش بیمارستان شهرستان نظرآباد است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تصریح می‌کند: خدمات‌دهی تنها بیمارستان شهرستان نظرآباد به بیماران در حد یک درمانگاه تنزل یافته به طوری که تنها آمبولانس فرسوده این بیمارستان مدت‌هاست زمینگیر شده و دانشگاه تاکنون هزینه تعمیرات را پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه گویا دانشگاه علوم پزشکی استان توان رفع مشکلات این بیمارستان را ندارد، اظهار می‌کند: از وزیر بهداشت و استاندار البرز می‌خواهیم بیمارستان نظرآباد را دریابند چون جان مردم در خطر است. در نظرآباد بیمارستان داریم؛ اما اصلاً تجهیزات ندارد و با کمبود یا نبود تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص مواجه هستیم.

عملکرد نامطلوب 
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز به انتقاد از وزیر بهداشت و درمان پرداخته و از وی خواسته است پاسخگوی مشکلات و کمبودهای بیمارستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان باشد و حتی در این باره تذکری هم به آقای وزیر داده است.
علی حدادی با اشاره به عملکرد نامطلوب وزارت بهداشت در حوزه انتخابیه خود تصریح می‌کند: انتقادات جدی به موضوع بهداشت و درمان در شهرستان‌هایی مانند نظرآباد وجود دارد و در حقیقت عملکرد وزیر بهداشت را در این باره مطلوب نمی‌بینیم اگرچه اخیراً تذکری هم به آقای وزیر داده شد. بنابراین وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد.
وی اظهار می‌کند: کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی از دیگر مشکلات بهداشت و درمان حوزه انتخابیه است که برای رفع این مشکلات اقدام اساسی از سوی وزارت بهداشت صورت نمی‌گیرد و بیمارستان‌ها همچنان دارای مشکلات جدی هستند.
حدادی با اشاره به اینکه در جلسه با وزیر بهداشت بر همه این مشکلات تأکید شد، می‌افزاید: باید پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین پزشک و تجهیزات درمانی صورت بگیرد. در حوزه انتخابیه بنده که بیش از ۵۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، کمبود پزشک متخصص کاملاً مشهود است. وی خاطرنشان می‌کند: وزارت بهداشت و درمان باید با نگاه آمایش سرزمینی و نیاز مردم در این حوزه گام بردارد تا افراد محرومی که توان لازم برای تردد به مراکز استان‌ها را ندارند، از امکانات درمانی لازم برخوردار شوند.

پیگیری‌های مکرر 
همه این انتقادها در حالی مطرح می‌شود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نظرآباد مهم‌ترین چالش این بیمارستان را کمبود نیروی انسانی متخصص می‌داند.
نوری در این زمینه اظهار می‌کند: چالش مهم این بیمارستان در حال حاضر در حوزه منابع انسانی متخصص است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.