کاپیتان تیم ملی‌کشتی فرنگی با شکست حریف مصری خود به فینال رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید.

کشتی فرنگی؛ ساروی فینالیست شد/ جدال با قهرمان جهان و المپیک برای طلا

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) پیگیری شد و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز که ۱۶ کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد به به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات این وزن در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک راه یافت.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مرحله یک‌چهارم نهایی مقتدر ظاهر شد و توانست اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را با نتیجه هشت بر صفر و امتیاز عالی شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر وزن ۹۷ کیلوگرم برسد.

محمدهادی ساروی با این برد به نخستین فرنگی‌کار ایران تبدیل شد که گام به مرحله نیمه نهایی کشتی المپیک پاریس می‌گذارد. او در این مرحله به مصاف محمدعلی گبر از مصر رفت و توانست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری برسد. محمدعلی گبر طلای بازی‌های قاره آفریقا را در کارنامه دارد.

در گروه دیگر این وزن در دیدار نیمه نهایی آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان به دیدار گابریل روسیلو کیندلان، قهرمان سال گذشته جهان از کوبا رفت و این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر سه به نفع آرتور الکسانیان به پایان رسید.

محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک و یک طلا و ۲ برنز جهان در حالی فردا شب در فینال به مصاف آرتور آلکسانیان دارنده ۳ طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز جهان از ارمنستان خواهد رفت که سابقه ۳ شکست برابر آلکسانیان در جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک توکیو را برابر این فرنگی‌کار باهوش و نامدار را دارد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فینالیست‌ وزن ۷۷ کیلوگرم:

نائو کوزاکا از ژاپن و دیمیو ژاداریف از قزاقستان

فینالیست وزن۹۷ کیلوگرم:

محمد هادی ساروی و آرتور الکسانیان از ارمنستان

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.