وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: استفاده گرانقیمت از بلیت اربعین باید تعارف‌آمیز نباشد؛ این افراد نباید مشمول مجازات عادی شوند و باید بدون هیچ‌گونه تعارفی با آن‌ها برخورد شود، بدون هیچ گونه تعارف و بدون در نظر گرفتن اینکه این شرکت برای افراد خاصی باشد.

آزادسازی قیمت بلیط هواپیما از زبان وزیر راه/ دولت حرف آخر را زد

به‌گزارش قدس آنلاین، در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان عملیات حج ۱۴۰۳، مهرداد بذرپاش اظهار کرد که در یک جلسه با آقای مسعود پزشکیان اخیراً بیان کردم که تمامی سیاست‌ها و تصمیمات باید به توسعه ناوگان اختصاص یابد. او افزود: شرکت‌های هواپیمایی باید خودشان به نوسازی ناوگان اقدام کنند و این شرکت‌ها می‌توانند بهتر از دولت، نیازهای خود را در زمینه ناوگان تأمین کنند.

وی با بیان اینکه برای جبران این ناترازی عرضه و تقاضای بلیت در بازار، ناوگان باید به دو تا سه برابر افزایش کند، گفت: وقتی با این میزان از ناترازی مواجه هستیم، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما  بدترین اتفاق در صنعت هوایی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات در حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: امروز مردم از برخی از اقدامات ما راضی نیستند و جا دارد که به این موضوع بیشتر توجه کنیم. موضوع تاخیرها در بخش پروازها ناجتناب‌پذیر و ناگزیر است چراکن ناوگان هوایی از فرسودگی رنج می‌برد و باید ملاحظات ایمنی و علمیات پروازی حداکثری باشد و این ملاحظات هم بعضاً با تاخیرها همراه می‌شود.

وی با اشاره انجام عملیات حج اظهار داشت: با وجود همکاری نکردن میزبان و اینکه بار انجام تمام پروازها بر عهده ایران‌ایر بود، همچنین با وجود گرمای کم سابقه در ایران و عربستان و کهولت سن حجاج، جای شکر دارد که انجام علمیات پروازی سربلند بیرون آمدیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید مسیر توسعه خدمات را ادامه دهیم اما مهم این است که آیا مردم به این نتیجه رسیدند که این خدمات، افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر با نقطه مطلوب فاصله داریم.

بذرپاش بابیان اینکه برای ایمنی باید از خدا کمک بگیریم، تاکید کرد: موضوع اولویت‌داری بالاتر از ایمنی نداریم و با وجود شرایط تحریمی امروز ۲۹ شرکت خارجی علمیات پروازی به ایران دارند و مقاصد پروازی کشورمان رشد پیدا کرده است. با وجود سه الی چهار قطعنامه سنگین اما کمترین خدمات را از خارج می‌گیریم و این نشان می‌دهد که جهت گیری ما درست است.

وی با بیان اینکه رویداد بزرگ اربعین را پیشرو داریم و این مقصد سفر آمال و آرزوی همه ما است، گفت: ۳۰ درصد پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سو استفاده از بلیت اربعین غیر قابل گذشت است، گفت: با سوﯨ استفاده گران از بلیت اربعین نباید تعارف داشت، نباید مشمول مجازات عادی شوند و بدون ملاحظه باید با آن‌ها برخورد شود و بدون تعارف و بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت برای فلانی‌ها است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای سفر ۹ میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت در ایام اربعین به کشور عراق است و خدمات لجستیکی را برای جابه‌جایی ۹ میلیون نفر آماده کرده‌ایم.

همچنین در ادامه این مراسم شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه ۲۴ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی علمیات پروازی اربعین را انجام می‌دهند، اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد جابه جایی زائران از فرودگاه امام صورت می‌گیرد و سال گذشته ۲۰۰ هزار زائر در مسیر رفت و ۲۰۰ هزار زائر در مسیر برگشت نجف و بغداد را جابه‌جا کردیم.

وی ادامه داد: در عملیات حج حدود ۷۸ هزار حاجی را جابه جا کردیم و این علمیات از ۲۱ نقطه کشور انجام شد و امسال متوسط تاخیرها ۴۰ دقیقه بود که رکورد کاهش تاخیرات جابه جا شد.

منبع: گسترش نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.