رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خبر در آینده با هوش مصنوعی و علوم شناختی آمیخته می شود و از این رو شاهد حضور و نقش آفرینی فناوری در خبر و رسانه خواهیم بود.

نقش آفرینی هوش مصنوعی در عرصه خبر و رسانه

به گزارش قدس خراسان، علی اسماعیلی همزمان با روز خبرنگار عنوان کزد: بررسی روندها و مدل‌هایی که در آن‌ها خبر و رسانه می‌تواند نقش بهتری در جامعه ایفا کند باید مورد توجه بیشتری باشد زیرا مجموعه رسانه‌ای که بتواند به این مسیر اشراف و آگاهی داشته باشد و در آن قدم بردارد، موفق و اثر گذارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، شرکت‌های فناور بسیاری در کشورمان و همچنین پارک علم و فناوری خراسان رضوی حضور دارند که می‌توانند در این خصوص نقش آفرین باشند و این شرکت‌ها می‌توانند در دستیابی به این فرایند که نقش بسزائی در ارائه اخبار دارند، سهم بسزایی ایفا کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در گذشته مردم با فناوری‌های کمتری در ارتباط بودند ولی اکنون و با پیشرفت تکنولوژی از فناوری‌های نوینی که در گذشته وجود نداشت بهره می‌برند و دوران سخت گذشته را نیز از خاطر برده‌اند، فناوری برای مردم ملموس شده است و به همین دلیل کمتر به تأثیر آن توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه هم اکنون در جامعه گونه‌ای لختی و سستی وجود دارد و نبود برخی از امکانات در گذشته که منجر به مرارت‌هایی نیز می‌شد، به فراموشی سپرده شده است و اکنون به چشم نمی‌آید به عنوان مثال در ایام اوج حضور زائران در حرم مطهر رضوی، شاهد مشکلات کمی هستیم زیرا زیر ساخت‌های مورد نیاز با کمک شرکت‌های فناور فراهم شده است و فناوری هوشمند، زیر ساخت مناسب و مدیریت هوشمند موجب شده است تا شرایط خدمت به مردم به خوبی فراهم شود و از این رو استفاده از این امکانات برای مردم عادی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.