امام جمعه بردسکن گفت:امروز کشور نیاز به مدیران جهادی دارد و ارکان کشور راهبردهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ارکان کشور راهبردهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اصغرامینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام اسارت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) و شهادت حضرت بی‌بی رقیه (س) با اشاره به شروع به کار دولت چهاردهم از ارکان کشور خواست راهبردهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: امروز کشور نیاز به مدیران جهادی دارد و باید افرادی خستگی ناپذیر در پست‌ها و مقام‌های مدیریتی بکارگیری شوند.

امام جمعه بردسکن اظهار کرد متأسفانه برخی از ادارات کار

دو ساعته ارباب رجوعان را در یک روز کاری انجام می‌دهند و باید ساعت و زمان برای آن‌ها معنایی نداشته باشد و با کار جهادی خود در رفع مسائل و مشکلات مردم اهتمام جدی داشته باشند.
حجت الاسلام امینی  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از ارکان کشور خواست در کنار یکدیگر ید واحد باشند و به دنبال مچ‌گیری از یکدیگر نباشند.

وی ضمن تشکر از برنامه‌های کاری دکتر پزشکیان از وی خواست بدون اعتنا قطب‌بندی‌های دوران انتخابات وزرایی را در کابینه جا دهد که دارای تخصص و تعهد و درراستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

امام جمعه بردسکن به افزایش سن‌امید به زندگی در کشور اشاره کرد و افزود: در سال ۵۷ کشور ایران در شاخص سن‌امید به زندگی در دنیا رتبه ۱۰۳ را داشت ولی امروز سن‌امیدبه زندگی  در ایران به ۷۵ سال ارتقاء پیدا کرده است و رتبه ایران اسلامی از این لحاظ در دنیا چهل و هفتم است.

حجت الاسلام امینی از عوامل مهم در افزایش سن‌امید به زندگی را مباحث بهداشتی، تغذیه مناسب و از عوامل معنوی ذکر خدا اعلام کرد و افزود: همه باید با انجام کارهای خوب سن‌امید به زندگی را در جامعه افزایش دهیم.

وی به آمار تکان دهنده سقط جنین در کشور اشاره کرد و گفت: طبق آمار اعلام شده روزانه در کشور هزار مورد سقط جنین صورت می‌گیرد که آمار سالانه آن ۳۶۵ هزار مورد است که آمار تکان دهنده‌ای است.

امام جمعه بردسکن  بیان کرد: اگر تا ۵ سال آینده به موضوع فرزندآوری توجه‌ای نشود ضربه‌ای به کشور وارد خواهد شد که تا ۱۵۰ سال آینده جبران نخواهد شد.

حجت الاسلام امینی گفت: متأسفانه در داروخانه‌ها به ویژه عطاری‌ها داروهای سقط جنین به راحتی در اختیار این گونه افراد قرار می‌گیرد و این یک زنگ خطری است که باید متولیان امر به هوش باشند.

امام جمعه بردسکن افزود: بیش از ۹۸ درصد این نوزادان دارای پدر و مادر هستند و اکثر این خانواده‌ها جز خانواده متوسط به بالا هستند و مشکل اقتصادی آن‌ها در ردیف چهارم و پنجم است و معضل اصلی مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

وی از مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن که در حوزه فرزندآوری یکی از ادارات پیشتاز است  قدردانی کرد و گفت: استقرار موکب سید الشهدا بردسکن در کربلا و خدمت رسانی به زائران حسینی  بیش از ۱۰ سال است که صورت می گیرد و حتی در طول سال نیز این موکب  از مردم پذیرایی می‌کند.

حجت الاسلام امینی از مردم خواست با توجه به اینکه این موکب در کربلا روزانه ۳ هزار قرص نان و در ۳ وعده غذایی ۳ هزار پرس غذا را پخت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کند با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود این موکب را در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین یاری دهند.
خبرنگار علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.