۱- ۶ میلیون یورو برای آزادی گائل کاکوتا! مخبران foot-surY لابد از سقف بودجه استقلال خبر نداشتند که این رقم را در سوتیتر مطلبی که درباره پیوستن توپچی سی‌وسه ساله به این باشگاه نگاشته شده، آوردند.

مهره مار کارلتو، برگ برنده نکو؟ / ۶ میلیون یورو برای گائل کاکوتا

حتی اگر مدیران آبی برای جذب ستاره فرانسوی‌الاصل نهایت ولخرجی را کرده باشند، باز هم بر پایه منطق نمی‌توان تناسب متعارفی میان ۶ میلیون یورو برای صید یک شاه‌ماهی و کل بودجه استقلال در یک فصل، آن‌هم برای بستن لشکر مدل ۱۴٠۳ پیدا کرد. هر چند در بازار مکاره نقل و انتقالات که این روزها بنجل‌ها ۳۴ میلیارد درو می‌کنند، اگر کاکوتا خرج هنگفتی روی دست مدعی لیگ پیش رو گذاشته باشد نیز نباید یکه خورد. رستگاری در تنگنا و سبقت از کنار غول‌ها علَم و کُتل می‌خواهد و مدیران باشگاه استقلال این را خوب می‌دانند.

۲-از لانس تا استقلال دو دهه راه بود. سیاسمبو که می‌خواست کابوس‌هایش را زنده به گور کرده و با پیر شدن تقویم‌ها رد مانایی را پی بگیرد، در جاده‌های لغزنده کم نگذاشت. او یک دست به چمدان و یک دست به سرنوشت، گیتی را زیر و رو کرد و در مراتع سبز جای جای دنیا بخت خود را آزمود. حضور آقای شماره ۸ در چلسی اما نقطه عطفی در رزومه بلندبالایش محسوب می‌شود. کاکوتا در اوان برنایی حرف‌های نگفته خویش را در چمنزار استمفورد بریج زد و با جامه لاجوردی چنان درخشید که آنچلوتی حضورش در خط آتش ارتش باصلابت آن سوی تایمز را به معنای ترس و لرز بک‌های جزیره دانست و بارها برای انبار باروت فرانسوی پپسی باز کرد. مهره مار کارلتو بعدها گرچه در فولام و بولتون واندررز سیم خاردارها را به سماعی اجباری بر گرد ساق‌هایش واداشت، اما همواره چلسی را سکوی پرتاب خود تلقی و از آبشخور آرزوهایش در باشگاه بزرگ غرب لندن سخن راند. لاتزیو، رایو وایکانو، سویا، دپورتیوو لاکرونیا، آمیان و... دیگر باشگاه‌هایی بودند که هافبک ۱۷۳ سانتی‌متری جنگیدن در میانه میدان آنان را تجربه کرد تا از پرمیوم لیگ تا لالیگا و لوشامپیونه بارها برشانه هم تیمی‌هایش جشن پیروزی بگیرد و فریاد لیاقت خویش را طنین‌انداز کند. او درست چهار سال پیش با تن پوش لانس در یک فصل یازده بار پاگشایی کرد تا در صف اول گلزنان فوتبال فرانسه خود نمایی کند.

۳-حالا که او به شائبه مصدومیت کهنه خود پایان داده و در تست‌ها نمره قبولی گرفته است، می‌تواند با طیب‌خاطر در هواپیمای تهران- پاریس بنشیند و در اسرع وقت خود را به برج میلاد برساند. در شرایطی که جواد نکونام بارها از نبود یک بازیگردان جنگجو در قلب میدان تیمش شکوه کرده، هیچ بعید نیست غریبه سرد و گرم چشیده، دلهره‌ها را در سیاهی مردمک‌هایش محو کند و در اکران جدید، لبخند شادی را برای سکوهای تب‌آلود و مه‌آلود به ارمغان بیاورد. مهره مار پریروزِ کارلتو، برگ برنده امروز نکو. ضرب می‌گیرند روی سقف خانه لاجوردی، گلخنده‌هایی که به شوق حضور یک ستاره نضج گرفته‌اند.

جورچین نکو در دالان‌های منتهی به لیگ کامل و کامل‌تر شده و فرمانده اوساسونایی می‌تواند امیدوار باشد با مانورهای یک پلی‌میکر، سال کبیسه را در سال بلوا برای حریفان رقم بزند.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.