مدیر کل دفتر استانداردها، نظارت و ارزیابی طرح های آماری مرکز آمار ایران با اشاره راه‌اندازی رصدخانه برخط آمار، گفت: این رصدخانه کیفیت آمار را بررسی و اعلام می‌کند.

راه‌اندازی رصدخانه برخط آمار/رصدخانه کیفیت آمارها را بررسی می‌کند

آرش فاضلی امروز (شنبه‌) در بازدید خبرنگار از رصدخانه برخط مرکز آمار ایران، اظهار داشت: ارایه آمارهای رسمی از سال ۱۳۹۹ پایه ریزی و امسال اجرایی شده و به تفکیک آمار دستگاه‌ها را رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۳۳ آمار در کشور داریم، افزود: ۷۷ دستگاه در کشور تولیدکننده آمار هستند که زیرمجموعه ۳۲ کمیته آماری هستند، البته قبل از اعلام نتایج خطاهای آماری را بررسی می‌کنیم.

مدیر کل دفتر استانداردها، نظارت و ارزیابی طرح های آماری مرکز آمار ایران گفت: مرکز آمار نیز هر ساله ۲۳۳ طرح اجرایی دارد.

فاضلی در خصوص اعلام نرخ تورم، بیان کرد: ۴۵۸ قلم کالا در سبد آماری تورم قرار دارد و مثلا هر ماه سه بار برای خوراکی‌ و قیمت‌گیری (قیمت مصرف‌کننده) می‌شود.

وی با اشاره رصدخانه برخط مرکز آمار ایران، تاکید کرد: این رصدخانه کیفیت آمارها را بررسی و اعلام می‌کند، البته سایت آمار رسمی هم راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل دفتر استانداردها، نظارت و ارزیابی طرح های آماری گفت: آمارها باید استاندارد و مهر نشان کیفیت داشته باشند و این رصدخانه این اقدام را انجام می‌دهد.

فاضلی همچنین گفت: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود که آخرین سرشماری مربوط به سال ۹۳ بود و آبان ماه امسال ششمین سرشماری کشاورزی رسمی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.