۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 1004739

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اهتمام خود را در جهت قیمت گذاری منصفانه تجهیزات و ملزومات پزشکی به کار بردیم.

قیمت گذاری منصفانه تجهیزات پزشکی

سعیدرضا شاهمرادی اظهار داشت: قیمت منصفانه ادراک شده بیماران از خدمات درمانی ارائه شده یکی از عناصر مهم اعتماد به سازمان‌های ارائه دهنده خدمات درمانی است که جهت استقرار نظام عادلانه پرداخت، داشتن عملکرد بهتر در بازار سلامت، درآمد پایدار و افزایش عملکرد تولید و تأمین کنندگان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تجهیزات پزشکی در جهت قیمت گذاری کالاهای وارداتی محاسبه قیمت ریالی را بر اساس قیمت‌های ارزی به صورت سامانه‌ای و بدون دخالت کارشناسان انجام داده است، گفت: به روز رسانی قیمت ۲۷ هزار IRC و محاسبه قیمت ۱۶ هزار IRC برای نخستین بار از جمله اقداماتی است که در راستای شفافیت در اداره کل انجام شده است.

شاهمرادی در خصوص قیمت گذاری مواد اولیه وارداتی برای تولید، تصریح کرد: به منظور محاسبه قیمت کالاهای تولید داخل بر اساس قیمت‌های ارزی و ریالی، مواد اولیه مورد استفاده مطابق فرمول استاندارد و هزینه‌های تولید، زیر ساخت سامانه‌ای مناسبی ایجاد کردیم.

وی همچنین عنوان کرد: در راستای نظارت بر رعایت قیمت‌ها مبلغ ریالی کالاها با ارز ۴,۲۰۰ به صورت برخط ارسال و بیمه‌ها به پرداخت هزینه تجهیزات پزشکی تنها بر اساس قیمت مصوب مکلف شدند.

به گفته مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، امکان استعلام قیمت ریالی کالاهای با ارز ترجیحی توسط عموم مردم در سامانه تیتک، اظهار قیمت خرید و فروش کالاها در سامانه انبار مجازی در همین راستا انجام شد.

وی، از جمله اقدامات سلبی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی را ایجاد محدودیت در فرایندهای واردات با ارز ترجیحی در صورت اثبات گران فروشی برشمرد که از نظر مصرف کنندگان نهایی بسیار مؤثر واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.