دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام فیلم‌های این جشنواره از شنبه ۲۰ مرداد ماه گفت: امسال شرایط مناسب‌تری برای شرکت فیلم‌ها در جشنواره فراهم شده است.

سازوکارهای حمایتی برای حضور فیلمسازان و خانواده ها در جشنواره اصفهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از امور اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای، مجید زین‌العابدین با اشاره به برگزاری جشنواره سی و ششم در سه بخش ملی، بین‌الملل و بخش ویژه شامل فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی گفت: بسیاری از فیلم‌سازان کودک و نوجوان در سال‌های قبل درخواست داشتند که علاوه بر شرکت در جشنواره، فرصت اکران مهر ماه و بازگشایی مدارس را نیز از دست ندهند، بنابراین مقرر شد طبق فراخوان جشنواره ملاک شرکت آثار در این رویداد سینمایی، عدم اکران آنها تا پایان زمان ثبت نام و بازبینی هیات انتخاب باشد و چنان‌چه آثاری پس از این تاریخ و هم‌زمان با برگزاری جشنواره در نیمه مهر ماه، امکان اکران عمومی یافتند،  فرصت حضور در جشنواره از آن‌ها سلب نشود.

زین‌العابدین افزود: هدف جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، رونق سینمای کودک است و این تصمیم در شورای سیاست‌گذاری و ستاد جشنواره، برای کمک و تسهیل به سینمای کودک در فصل اکران گرفته شده است.

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: این جشنواره را مقصد نهایی سینمای کودک و نوجوان نمی‌دانیم بلکه چراغ راه و نشانه مسیر برای رشد تولیدات سینمایی است، بنابراین هر تصمیمی که به رونق سینمای کودک کمک کند، در خدمت فیلم‌سازان این حوزه قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره سی و ششم فیلم های کودکان و نوجوانان به بخش‌های سه گانه جشنواره ۳۶ اشاره کرد و افزود: در جشنواره امسال، در بخش ملی، فیلم‌های سینمایی بلند و فیلم‌های داستانی کوتاه برای دریافت پروانه‌های زرین رقابت می‌کنند و بخش بین‌الملل جشنواره هم شامل فیلم‌های خارجی تولید شده از سال ۲۰۲۳ میلادی به بعد است. بخش سوم نیز شامل بخش ویژه کودکان غزه، نمایش‌های خارج از مسابقه و مرور آثار ایرانی و خارجی را شامل می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره، امسال علاوه بر تسهیل شرکت فیلم‌ها در جشنواره، برای تماشای خانوادگی فیلم‌ها در اصفهان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و خانواده‌های شهر میزبان می‌توانند با هماهنگی شهرداری اصفهان، فیلم‌های ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره را  با اتخاذ تسهیلات ویژه در کنار فرزندانشان تماشا کنند.

سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر ماه به دبیری مجید زین‌العابدین و میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.