۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: 1004850

وزارت امور خارجه بلاروس بعد از اعلامیه رئیس جمهور این کشور مبنی بر انهدام پهپادهای اوکراینی، کاردار اوکراین در مینسک را به این وزارتخانه احضار کرد.

بلاروس کاردار اوکراین را احضار کرد

وزارت امور خارجه بلاروس امروز (شنبه) پس از آنکه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط ارتش این کشور منهدم شده اند، کاردار اوکراین را احضار کرد و خواستار توضیح کی‌یف برابر نقض حریم هوایی خود شد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه اعلام کرد: طرف بلاروسی خواستار اتخاذ تدابیری جامع برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده شد که می تواند به تشدید بیشتر اوضاع در منطقه منجر شود.

لوکاشنکو اوایل امروز گفت که سامانه‌های پدافند هوایی کشورش چندین هدف هوایی از سمت اوکراین را بر فراز آسمان جنوب این کشور منهدم کرده‌اند.

وی به خبرگزاری رسمی این کشور اظهار داشت که شب گذشته و اوایل صبح امروز جستجو برای یافتن «چیزی که از بین رفته است»، ادامه دارد.

رئیس جمهور بلاروس گفت: «ما گمان می‌کنیم که اینها، هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی بودند. این پهپادها از سمت اوکراین پرواز می‌کردند و بعد از نقض حریم هوایی بلاروس، مورد هدف قرار گرفتند.»

وی افزود: از این‌رو، پرسنل پدافند هوایی کشور برای رهگیری اهداف در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

لوکاشنکو گفت: چندین پهپاد بودند و جت‌ها و یک بالگرد ما (برای هدف قرار دادن آنها) وارد عمل شدند. ابزارهای سیستم پرتاب موشک چندگانه (MLRS) نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.