«دنیل لوی»، گفت: دولت آمریکا اعلام کرد که بایدن از دست نتانیاهو شدیدا خشمگین شده است، اما از طرفی، ۳.۵ میلیارد دلار اسلحه به نتانیاهو داد و این نشان دهنده ضعف‌ خودتحقیری آمریکا و شراکت آن در جنایات اسرائیل است.

 آمریکا شریک جرم اسرائیل است

لوی در گفتگو با شبکه خبری «الجزیره» گفت: «دولت ایالات متحده به ما گفته است که تنها مشکل، حماس است، اما اکنون واشنگتن اعترافات خود را آغاز کرده و مقامات آن می‌گویند که نتانیاهو است که آتش‌بس نمی‌خواهد.»

پیشتر،  کشورهای آمریکا، قطر و مصر در بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند که آماده هستند پیشنهاد نهایی برای توافق آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را به طرفین درگیر ارائه کنند.

آن‌ها از حماس و رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا مذاکرات را در دوحه و یا قاهره از سر بگیرند تا در یک هفته جزئیات پایانی را نهایی کرده و اجرای آن را آغار کنند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به بیانیه مذکور اعلام کرد که این رژیم مذاکره کنندگانی را برای شرکت در نشست ۱۵ اوت به محل مذاکرات اعزام خواهد کرد.

در همین راستا، لوی افزود: «دولت آمریکا اعلام کرد که بایدن از دست نتانیاهو شدیدا خشمگین شده است، اما از طرفی، ۳.۵ میلیارد دلار اسلحه به نتانیاهو داد و این نشان دهنده ضعف‌ خودتحقیری آمریکا و شراکت آن در جنایات اسرائیل است.»

این مقام اسبق صهیونیست تصریح کرد: «البته حمایت‌های آمریکا از اسرائیل فقط از روی ضعف و خودتحقیری نیست، بلکه همسویی ایدئولوژیک نیز یکی از دلایل آن است. دولت آمریکا ضامن محور افراط گرایی صهیونیستی است. آنها ممکن است برخی از جزئیات را دوست نداشته باشند، اما این چیزی است که آنها از آن حمایت می کنند.»

لوی همچنین گفت: حمایت ایالات متحده از اسرائیل به تنش های جغرافیای سیاسی در منطقه تبدیل می شود، زمانی که واشنگتن به ایران و محور مقاومت هشدار می‌دهد که در مقابل اسرائیل اقدامی انجام ندهند و در عین حال به حمایت از اسرائیل ادامه می دهد، منطقه را بی ثبات خواهد کرد.

از طرفی، در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله جنگنده‌های این رژیم به مدرسه «التابعین» در غزه که توسط بمب‌های آمریکایی صورت گرفته به شکل گرفتن انتقادات گسترده‌تری علیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و حامی سرسخت رژیم صهیونیستی دامن بزند.

در همین راستا، «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» در بیانیه‌ای که امروز، شنبه ۲۰ مرداد منتشر شده است، از رئیس جمهور آمریکا خواست تا به جنایات اسرائیل واکنش نشان دهد.  

در بیانیه این شورا آمده است: «اگر رئیس جمهور بایدن، ذره‌ای برای جان انسان‌ها ارزش قائل شود، به اقدام اخیر رژیم تروریستی واکنش نشان می‌دهد و فورا ارسال همه محموله‌های تسلیحاتی به سوی اراضی اشغالی را متوقف و نتانیاهو را وادار به پذیرش آتش‌بس می‌کند.»

منظور از «اقدام اخیر رژیم تروریستی» کشتار جدیدی است که رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه در محله الدرج واقع در شرق شهر غزه به آن مرتکب شد و پس از آن حمله‌اش به مدرسه التابعین که آوارگان فلسطینی در زمان برپایی نماز صبح در آنجا حضور داشتند، بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به هدف قرار دادن این مدرسه مدعی شد که نیروها و فرماندهان جنبش حماس در این مدرسه حضور داشتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی مرتکب کشتار جدیدی در این مدرسه شده که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

همچنین این دفتر از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی و آژانس‌های سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را برای متوقف کردن کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در حق غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی در نوار غزه و متوقف کردن حمام خون در این منطقه تحت فشار بگذارد.

در همین چارچوب دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتارهای اخیر بر تعداد پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی که ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ در غزه آنها را مورد هدف قرار داده به ۱۷۲ مدرسه و پناهگاه از جمله ۱۵۲ مدرسه که آوارگان در آنها حضور داشتند، برخی مدارس دولتی و نیز مدارس وابسته به آژانس آنروا افزوده و تعداد شهدای این کشتارها به ۱۰۵۰ تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.