۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: 1004859

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران با شکست ناباورانه مقابل حریف عنوان دار خود از گرجستان به مدال نقره المپیک بسنده کرد.

شکست زارع ناآماده در فینال المپیک

در جریان دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک برابر گنو پتریاشویلی دارنده مدال های نقره و برنز المپیک و ۳ طلای جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان ناباورانه با نمایشی دور از انتظار با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تایم نخست این مبارزه با نتیجه عجیب و دور از انتظار ده بر یک به سود پتریاشویلی به پایان رسید اما در تایم دوم پتریاشویلی در حالیکه شدیدا کم آورده بود سعی کرد به بهانه مصدومیت استراحت پزشکی بگیرد که این موضوع با اعتراض زارع و کادر فنی ایران همراه بود. زارع در تایم دوم موفق به کسب ۸ امتیاز از پتریاشویلی خسته شد اما در فاصله ۳۰ ثانیه مانده به پایان دیگر نتوانست یک امتیاز دیگر بگیرد تا این مبارزه در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود پتریاشویلی به پایان برسد.

زارع در بازیهای المپیک آمادگی گذشته را نداشت و نتوانست مثل سابق حریفان را تحت فشار قرار دهد و مانند المپیک توکیو مغلوب حریف گرج خود شد.

زارع پیش از این در دور نخست مقابل آیال لازاریف از قزاقستان با نتیجه پنج بر صفر صاحب برتری شده بود. وی سپس برابر آمارور دسی از کانادا ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در نیمه نهایی نیز مقابل طاها آکگل دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

گنو پترباشویلی نیز پیش از این در دور نخست ۱۱ بر صفر از سد خوتسیانیوسکی از اوکراین گذشت، سپس ۹ بر ۲ رابرت باران از لهستان را برد و در نیمه‌نهایی نیز با حساب ۷ بر صفر مشویلدیشویلی از آذربایجان را برد و راهی فینال شد.

در دیدارهای رده‌بندی این وزن نیز طاها آکگل ترک با نتیجه ۷ بر صفر از سد آیال لازارف از قرقیزستان گذشت و پس از کسب مدال برنز المپیک از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

در دیگر دیدار رده بندی این وزن نیز مشویلدیشویلی از آذربایجان ۹ بر ۳ از سد رابرت باران از لهستان گذشت و دیگر مدال برنز سنگین وزن کشتی آزاد المپیک را از آن خود کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.